Digital Repository of Ostroh Academy

САНОГЕННЕ МИСЛЕННЯ ЯК ЧИННИК ПРОТИДІЇ ЕМОЦІЙНОГО СТРЕСУ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТА (Sanohenic Thinking as a Factor that Helps Students Combat Emotional Stress in Educational Activities)

Гільман, А. (A. Hilman) (2014) САНОГЕННЕ МИСЛЕННЯ ЯК ЧИННИК ПРОТИДІЇ ЕМОЦІЙНОГО СТРЕСУ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТА (Sanohenic Thinking as a Factor that Helps Students Combat Emotional Stress in Educational Activities). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.30). pp. 43-49.

[img] PDF - Published Version
Download (1MB)

Abstract

У статті розглянуті поняття, основні риси та роль саногенного мислення в навчальній діяльності студента, висвітлено умови оволодіння новими формами поведінки в процесі навчання саногенному мисленню. Розкрито особливості навчання саногенної рефлексії як засобу досягнення саногенного мислення у студентів; процес управління емоцій на прикладі провини та совісті за методикою саногенного мислення Ю. М. Орлова. Також охарактеризовано особливості емоційного стресу, що впливають на формування мислення студента. (The article deals with the notion of sanohenic thinking. Its main features and the role of sanohenic thinking in the student’s learning activities are defined. The conditions of learning new patterns of behavior in sanohenic thinking development are described. The author reveals the features of sanohenic reflection as a means of achieving sanohenic thinking in students and presents the ways to control emotions taking an example of guilt and conscience by Y.M. Orlov (the practice of sanohenic thinking). Also the features of emotional stress affecting theformation of student thinking are described in the article.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy)
Uncontrolled Keywords: Cаногенне мислення, патогенне мислення, саногенна рефлексія, стрес, емоційний стрес, студент (Sanohenic thinking, pathogenic thinking, sanohenic reflection, stress, emotional stress, student)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: The College of Political Studies and Information Management > The Department of Psychological and Pedagogical Sciences
Depositing User: Бібліотекар Галина Цеп'юк
Date Deposited: 17 Mar 2015 14:29
Last Modified: 17 Mar 2015 14:29
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3579

Actions (login required)

View Item View Item