Особливості іншомовної підготовки співробітників спеціальних відомств Німеччини (Features of foreign language training of staff special departments of Germany)

Вікторова, Л. (L. Viktorova) (2016) Особливості іншомовної підготовки співробітників спеціальних відомств Німеччини (Features of foreign language training of staff special departments of Germany). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія "Філософія" (Вип.62). pp. 64-66.

[thumbnail of 24.pdf] PDF - Published Version
Download (351kB)

Анотація

Дослідження німецького досвіду є важливим з погляду використання ефективних стратегій забезпечення якості
іншомовної освіти в Україні. У статті описані особливості роботи центрів лінгвістичної підготовки для різних категорій військовослужбовців, функціонування перекладацької служби, розвитку іншомовної підготовки для потреб військовослужбовців та активної наукової діяльності. Іншомовна освіта реалізується за використання принципу
комунікативного професійно-орієнтованого навчання. З цією метою використовуються різноманітні курси відповідно до стандартизованих профілів навчання та оцінки його результатів на іспитах.
(The purpose of the article – reviewing and identify promising directions for improvement of professional foreign language training military personnel on the example of German language training.
To solve complex tasks used the following methods: analysis, classification, generalization philosophical, psychological,
pedagogical and methodological literature on foreign language education with a view to identifying priority areas of research.
The investigation of German experience is important from the point of effective strategies using of general secondary
education quality ensuring in Ukraine. We describe the features of the language training centers for different categories of military personnel, the peculiarities of translation services, providing foreign language training to the needs of partner countries and active research.
Basic principles of standardized courses that integrate language and not language education German military personnel are: incorporation of professional and personal needs for learning; defining the objectives and content of training, combined with a narrow professional orientation needed to address professional and communicative tasks; minimizing training content in accordance with the identified communication needs of listeners; determine the range of professional and communicative skills and professional communication tasks related to user communication needs and specifics of the employees; use text as a medium of instruction; modeling authentic professional and communicative tasks in the process of professional and communicative skills; variability and flexible use of different methods of instruction; consideration of the creative potential of listeners.
Scientific novelty lies in the development of theoretical and methodological foundations of foreign military training,
based on the system, synergetic, person-centered, axiological, integrative, cultural, interdisciplinary competence approach and interaction that involves the use of traditional, interactive and integrative learning methods as a means of implementing world trends to enhance learning and provides a tiered approach to mastering foreign languages, learning personalization and autonomy of listeners.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Іншомовна підготовка, іншомовна освіта, лінгвістичні центри, зарубіжний досвід (Foreign language training, linguistic centers, international experience, national security)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури > Лінгвістика. Мовознавство
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 09 Лис 2016 08:14
Остання зміна: 09 Лис 2016 08:14
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4936

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент