Універсальний метод учителя-незнайка, або емансипація через навчання (The universal method of ignorant schoolmaster, or emacipation through education)

Шевчук, Д. (D. Shevchuk) (2013) Універсальний метод учителя-незнайка, або емансипація через навчання (The universal method of ignorant schoolmaster, or emacipation through education). Філософія освіти (2(13)). pp. 159-165. ISSN 2309-1606

[thumbnail of PhilEdu_2013_2_13.pdf] PDF - Published Version
Download (576kB)

Анотація

У рецензії розглянуто та проаналізовано основні ідеї, що представлені
в праці Жака Рансьєра «Учитель-незнайко». Зокрема, зосереджено увагу
на суті універсального методу навчання, що виводиться із педагогіки Жозефа Жакото. Цей метод протиставляється безперервним поясненням,
що доволі часто можемо зустріти на уроках чи семінарах. Пояснення,
твердить Рансьєр, закладає регресію, що виявляється нескінченним нагромадженням аргументів. Зупинити це може лише пояснювач, визнавши, що пояснень достатньо. Метод Жакото мав важливі антропологічні
наслідки. Він грунтується на розумінні людини як волі, якій підкоряється
розум. При цьому немає розуму вищого чи нижчого. Крім того, універсальний метод має соціальні та політичні наслідки. Жак Рансьєр презентує
універсальний метод як засіб реалізіації емансипативного проекту, який
має привести до розкріпачення розуму (The review is dedicated to analysis of the main ideas in Jacques Rancière’s
book «The ignorant schoolmaster». Author pays attention to the essence of universal
method of teaching that can be find in Joseph Jacotot’s pedagogical theory.
This method is opposed to explanations that quite often can be found on the
lessons and semianars. As Rancière states, the explanations provide regression
manifested endless accumulation of arguments. To stop this can only explanator
by recognizing that explanation enough. Jacotot’s method had important anthropological
implications. It is based on an understanding of human as will, which
complies with the mind. There are no higher or lower minds. In addition, universal
method has social and political implications. Jacques Rancière presents
a universal method as a mean for realization of emancipative project, which
should lead to the emancipation of the mind)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: універсальний метод, Жозеф Жакото, пояснення, політична філософія, філософія освіти, емансипація, розум (universal method, Joseph Jacotot, explanation, political philosophy, philosophy of education, emancipation, mind)
Теми: За напрямами > Освіта
За напрямами > Філософія
За напрямами > Політика
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 17 Січ 2017 14:44
Остання зміна: 17 Січ 2017 14:44
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5249

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент