Digital Repository of Ostroh Academy

Franchising as a form of use of corporate image (Франчайзинг як форма використання корпоративного іміджу організації)

Прасюк, О. В. (O. Prasiuk) and Скалій, А. (Skaliy A.) and Жуков , В. ( Zukow W. ) (2012) Franchising as a form of use of corporate image (Франчайзинг як форма використання корпоративного іміджу організації). Current problems of advertisement and image in economy and tourism. pp. 7-12.

[img] PDF
Download (57kB)

Abstract

The concept of the corporate image is considered; fundamental, external and internal constituents of the corporate image are distinguished; franchising as the system of business organization, based on the use of corporate image of organization and product image, is analysed; the features of franchising, benefits and disadvantages for the franchisor and the franchisee are distinguished analyzed in the article (У статті розглянуто поняття корпоративного іміджу та виділено такі його складові, як фундаментальний, внутрішній та зовнішній; проаналізовано франчайзинг як систему організації та ведення бізнесу, що ґрунтується на використанні корпоративного іміджу організації та товарного іміджу її продуктів; виокремлено особливості франчайзингу, його переваги та недоліки для франчайзера та франчайзі)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет «Острозька академія» (The National University of Ostroh Academy)
Uncontrolled Keywords: Corporate image, product image, franchising, franchisor, franchisee (корпоративний імідж, товарний імідж, франчайзинг, франчайзер, франчайзі)
Subjects: by fields of science > Economics
Навчальні матеріали та презентації
Divisions: The College of Political Studies and Information Management > The Department of Documentation and Information Activities
Depositing User: Пров. б-р Наталя Денисенко
Date Deposited: 25 Feb 2013 12:21
Last Modified: 25 Feb 2013 12:21
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/1650

Actions (login required)

View Item View Item