Digital Repository of Ostroh Academy

ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-АГРАРНИКІВ. (Personaly-centered technologies for forming the communicative competence of future agrarian engineers.)

Ковальова, К. (Koval'ova) (2014) ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-АГРАРНИКІВ. (Personaly-centered technologies for forming the communicative competence of future agrarian engineers.). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія "Філологічна" (Вип.49). pp. 279-280.

[img] PDF - Published Version
Download (303kB)

Abstract

У статті розглянуто зміст понять «іншомовна комунікативна компетентність» та «педагогічна технологія». Показано, що особистісно-орієнтовані технології є дуже актуальними в наш час та описані їх основні принципи. Наведені приклади застосування на заняттях з іноземної мови таких особистісно-орієнтованих технологій як групові форми навчання та метод проектів. (In the article is examined the meaning of the «foreign language communicative competence» and «pedagogical technology». It is shown that personality-oriented technologies are actual today and their main principles are described. In the article You can find the example of the use on the English lessons of such personality-oriented technologies as learning in groups and a project method.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Вінницький національний аграрний університет
Uncontrolled Keywords: Sншомовна комунікативна компетентність, педагогічна технологія, особистісно-орієнтовані технології, групові форми навчання, метод проектів. (Foreign language communicative competence, pedagogical technology, personality-oriented technologies, learning in groups, a project method.)
Subjects: by fields of science > Education > Pedagogics
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 19 Dec 2014 11:39
Last Modified: 19 Dec 2014 11:39
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3295

Actions (login required)

View Item View Item