Digital Repository of Ostroh Academy

Потенціал емоційно-вольової сфери особистості в контексті шкільної ритори (The Potential of emotial-will sphere of personality in the context of school rhetoric)

Нищета, В. (V. Nyshcheta) (2014) Потенціал емоційно-вольової сфери особистості в контексті шкільної ритори (The Potential of emotial-will sphere of personality in the context of school rhetoric). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.29). pp. 59-63.

[img] PDF - Published Version
Download (1MB)

Abstract

У статті порушено проблему дослідження потенціалу емоційно-вольової сфери особистості в колі проблематики шкільної риторики й формування риторичної компетентності учнів основної школи. Розглянуто питання розвитку емоційно-вольової сфери школярів з метою формування стійкості емоційних станів, вищих почуттів, вольових якостей (емпатії, моральних почуттів, самостійності, відповідальності). (In the article the problem of researching the potential of emotional-will sphere of personality in the circle of the problem of school rhetoric and forming of rhetorical competence of general school pupils is considered in the article. The questions of the development of emotional-will sphere of pupils with the aim of forming of stability of emotional conditions, highest feelings, will qualities (empathy, moral feelings, independence and responsibility) are considered.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Бердянський державний педагогічний університет
Uncontrolled Keywords: Шкільна риторика, риторична компетентність, емоції, почуття, воля, емпатія, вищі почуття, вольові якості, відповідальність, сумління (School rhetoric, rhetorical competence, emotion, feelings, will, empathy, highest feelings, wills qualities, responsibility, conscience)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature > Rhetoric
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 24 Feb 2015 12:46
Last Modified: 24 Feb 2015 12:46
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3524

Actions (login required)

View Item View Item