Digital Repository of Ostroh Academy

Вербалізація комунікативної стратегії самопрезентації відомих особистостей у Твіттері (Verbalization of communicative self-presentation strategy of well-known personalities in Twitter)

Самаріна, В. (V. Samarina) and Самарін, В. (V. Samarin) (2015) Вербалізація комунікативної стратегії самопрезентації відомих особистостей у Твіттері (Verbalization of communicative self-presentation strategy of well-known personalities in Twitter). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.55). pp. 228-230.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (327kB) | Preview

Abstract

У статті розглядається один з нових інтернет-жанрів твіттінг, який забезпечує спілкування за допомогою інернет-сервісу Твіттер, та який є формою електронної комунікації, що актуалізується в медіа-середовищі. У роботі також запропоновано аналіз комунікативно-прагматичних засобів, які реалізують комунікативну стратегію самопрезентації у Твіттері, та виконано лінгвопрагматичний опис комунікативної стратегії самопрезентації твіттінга. (The article considers Twitter as a form of electronic communication which is actualized in mass media. The paper also analyzes communicative-pragmatic means which implement communicative self-presentation strategy in Twitter and the means of their linguistic implementation. Self-presentation is an important communicative strategy of personal discourse. It fully satisfies the general purpose of Twitter’s users to present themselves in the most favorable light and to secure their communicative, ideological, political or other dominance. The communicative strategy of self-presentation in twitting is implemented using the following communicative tactics: 1. in the tactics of self-promotion; 2. the tactics of consolidation with the recipient; 3. the tactics of justification; 4. the tactics of exemplification; 5. the tactics of identification.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Uncontrolled Keywords: Iнтернет-жанр, твіттінг, стратегія самопрезентації, комунікативна тактика (Digital genre, twitting, self-presentation strategy, communicative tactic)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 20 Jan 2016 17:35
Last Modified: 20 Jan 2016 17:35
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4107

Actions (login required)

View Item View Item