Digital Repository of Ostroh Academy

Лінгводидактичний аспект навчання майбутніх юристів англійського фахового мовлення (на матеріалі текстів про кіберзлочини) (Linguodidactic aspect of teaching future lawyers the English professional language (based on cybercrime materials)

Швелідзе, Л. Д. (Shvelidze) (2016) Лінгводидактичний аспект навчання майбутніх юристів англійського фахового мовлення (на матеріалі текстів про кіберзлочини) (Linguodidactic aspect of teaching future lawyers the English professional language (based on cybercrime materials). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія "Філософія" (Вип.62). pp. 356-358.

[img] PDF - Published Version
Download (356kB)

Abstract

Статтю присвячено проблемі навчання англійського фахового мовлення студентів юридичних вищих навчальних закладів. В умовах програмного обмеження та орієнтації на пріоритетне вивчення фахової юридичної термінології особливого значення набуває підготовка фахівців нового типу, які обізнані із сучасними тенденціями в юриспруденції, зокрема проблематикою кіберзлочинності. Для навчання майбутніх юристів запропоновано комплекс завдань і вправ, скерованих на підготовку фахівців у галузі протидії злочинам в інформаційній сфері. Вправи розроблено для опрацювання лексичного та граматичного рівня англійської мови, насамперед термінологічної лексики та побудови синтаксичних конструкцій. Наведений комплекс завдань орієнтований на формування мовної, комунікативної та професійної компетентності майбутніх юристів. (The article is devoted to the problem of teaching professional English the law students at higher education institutions. Under the conditions of program restriction and orientation to priority studying of a professional legal language training of new type specialists who are familiar with current trends in law is of particular importance. Among the key topics of legal science is cybercrime investigation which is not presented in the textbooks for law students. The paper outlines the relevance and timeliness of the cybercrime study as one of the problems of modern jurisprudence. It is noted that this question is raised in the scientific research of law, but not developed in the aspect of linguodidactics, though it is essential for teaching discipline «English language for professional purposes». The choice of such texts for teaching within the discipline «English for professional purposes» will help to motivate students who tend to work in the field of computer crimes. As the problem is actual in English-speaking countries nowadays mastering of texts on the subject is of particular importance. For teaching future lawyers the complex of tasks and exercises aimed at teaching specialists in combating crime in the information sphere is offered. The complex includes tasks in reading, translation and retelling the texts on cybercrime. Exercises are developed for processing lexical and grammar levels of the English language, especially terminology and syntactic structures.Besides, it is suggested to retell texts and prepare reports on Cybercrime in Ukraine and abroad. The given complex of tasks is focused on the formation of language, communicative and professional competence of future lawyers.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Одеський державний університет внутрішніх справ
Uncontrolled Keywords: Фахове мовлення, англійська мова, компетентність, викладання, кіберзлочинність (Professional language, the English language, competence, teaching, cybercrime)
Subjects: by fields of science > Education > Higher Education. Universities. Scientific training
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 07 Dec 2016 14:50
Last Modified: 07 Dec 2016 14:50
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5094

Actions (login required)

View Item View Item