Формування комунікаційних навичок майбутніх спеціалістів немовних спеціальностей за допомогою навчально-методичних рекомендацій (The forming of the communicational skills of future specialists of non philological specializations with the help of educational and methodological recommendations)

Шевченко, М. Ю. (Shevchenko M.) and Грицай, К. В. (Hrytsai K.) (2016) Формування комунікаційних навичок майбутніх спеціалістів немовних спеціальностей за допомогою навчально-методичних рекомендацій (The forming of the communicational skills of future specialists of non philological specializations with the help of educational and methodological recommendations). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія "Філософія" (Вип.62). pp. 358-360.

[thumbnail of 130.pdf] PDF - Published Version
Download (345kB)

Анотація

У статті розглянуто питання формування лексико-граматичних навичок говоріння майбутніх спеціалістів немовних спеціальностей за допомогою використання навчально-методичних рекомендацій. Авторами визначені основні дидактичні та методичні аспекти навчання англійської мови для студентів немовних спеціальностей. Окремо наголошено на тому, що навчання англійської мови студентами немовних спеціальностей має ґрунтуватися нанеобхідності формування всіх видів комунікативної компетенції (аудіювання, говоріння, читання та письма), але з урахуванням значущих для спеціаліста даної сфери професійних якостей.
(The article deals with the problem of the formation of lexical and grammatical skills of speaking of future professionals through the use of educational and methodological recommendations. The authors identified the main didactic and methodological aspects of the English language training for students. The process of studying should be based on the need to form all
kinds of communicative competence (listening, speaking, reading and writing), but taking into account the importance for the expert competency. The main task of the educational and methodological recommendations is to expand the development and automation of skills in speaking, reading, writing and listening; the formation of students’ general professional-oriented speech communication competence (linguistic, sociolinguistic and pragmatic) in order to ensure effective communication in academic
and professional circles. The course of English for professionals in higher education should be professionally oriented and based on the basic professional technical subjects. Depending on the content of professional education the forms of learning activities begin to dominate such as technical translation, business written language, reading of scientific literature and others.
The learning of English for professional purposes is an organized process of implementing of a training course for professionals in order to develop their foreign communicative competence in the professional sphere especially in linguistic terms.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Лексика, комунікація, методичні рекомендації, професійне спрямування, компетенція (Lexis, communication, methodological recommendations, professional orientation, competence)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 08 Гру 2016 08:12
Остання зміна: 08 Гру 2016 08:12
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5095

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент