Ситуативність як засіб формування соціолінгвістичного та соціокультурного складника комунікативної компетентності фахівця

Мушировська, Н. В.(N. Mushyrovska) (2015) Ситуативність як засіб формування соціолінгвістичного та соціокультурного складника комунікативної компетентності фахівця. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.57). pp. 199-206.

[thumbnail of 46.pdf] PDF - Published Version
Download (281kB)

Анотація

У статті висвітлено зміст і структуру соціолінгвістичної та соціокультурної компетентності, принципи і шляхи їх формування в процесі вивчення мови фахової галузі студентами вишів, зокрема проаналізовано явище ситуативності у спілкуванні та його врахування в застосуванні текстів, мовленнєвих вправ і завдань. Розглянуто шляхи й методичні прийоми формування соціолінгвістичної та соціокультурної компетенції через роботу з текстами професійного, націокультурного, етикетного спрямування, застосування наочності, моделюючих та ситуативних вправ, виступів і пре-
зентацій.
(The article is devoted to the content and structure of sociolinguistic and sociocultural competence, principles
and ways of their formation in the field of learning professional language by students, including analyzes
the phenomenon of communication situation and its incorporation in the application of the texts, exercises
and speech problems. Background research is that, despite the fact that the search for ways to improve
teaching profession language has traditionally pay much attention today, sociolinguistic and socio-cultural
features of the language and their importance for professional communication of specialists considered in
insufficient way or without emphasizing special attention.
In the context of sociolinguistic and sociocultural competence attention draws to the importance of expanding
understanding of the peculiarities of national linguistic culture and behavioral patterns of native
speakers, regional differences, draw attention to geografic values of linguistic material, paraverbal and nonverbal aspects of communication, idioms, expressions of etiquette that helps produce professional language
skills, deepening language education and increase the linguistic culture.
Ways and instructional techniques forming sociolinguistic and sociocultural competence consist in working
texts with professional, cultural and etiquette direction, audio and videos, applying visibility, simulation and situational exercises, speeches and presentations.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Комунікативна компетенція, соціолінгвістична компетенція, соціокультурна компетенція, комунікативна ситуація, дискурс, контекст спілкування, тональність спілкування, комунікативний регістр, комунікативна роль, принцип ситуативності (Communicative competence, sociolinguistic competence, sociocultural competence, communicative situation, discourse, context of communication, the tone of communication, communicative register, communicative role, situational principle)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 23 Бер 2017 10:00
Остання зміна: 23 Бер 2017 10:00
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5566

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент