Digital Repository of Ostroh Academy

Феномен міжкультурної комунікативної компетентності викладача вищої школи як ознака професійно-педагогічної якості (Cross-cultural communicative competence phenomenon as a special feature of a higher school lecturer’s professional and pedagogic quality)

Ніколаєнко, О. (O. Nikolaenco) and Ушата, Т. (T. Ushata) (2016) Феномен міжкультурної комунікативної компетентності викладача вищої школи як ознака професійно-педагогічної якості (Cross-cultural communicative competence phenomenon as a special feature of a higher school lecturer’s professional and pedagogic quality). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.61). pp. 195-197.

[img] PDF - Published Version
Download (328kB)

Abstract

У статті розглянуто властивості міжкультурної комунікативної компетентності у контексті культуроло- гічного, комунікативного, компетентнісного підходів з метою гуманітарної оцінки професійно-педагогічної якості викладача вищої школи, що є однією із складових педагогічних умов підвищення мотивації студентів до вивчення іноземної мови. (The article reveals characteristics of a cross-cultural communicative competence in the context of culturological, communicative competence of approach for the humanist assessment of a professional pedagogic merit of higher school lecturers that is vital to increasing in students’ motivation to study foreign languages. The authors emphasize the role of a university teacher both as a skilled professional and a transferor, who absorbs and sees the essence of professional norms, having become a pro, and translates cultural norms of a certain professional field and transforms them through the function of culture creation realization and ensures professional activity.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Чернігівський національний технологічний університет
Uncontrolled Keywords: Міжкультурна комунікативна компетентність, міжкультурна особистість, професійно-педагогічна якість, викладач вищої школи (Intercultural communicative competence, intercultural identity, professional teacher quality, higher school lecturer)
Subjects: by fields of science > Education
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 29 May 2017 11:54
Last Modified: 29 May 2017 11:54
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5732

Actions (login required)

View Item View Item