Digital Repository of Ostroh Academy

Вплив ретроактивної та проактивної інтерференції на метапам’яттєві судження студентів

Каламаж, Р. В. (R. Kalamazh) and Волошина, В. О. (V. Voloshyna) (2016) Вплив ретроактивної та проактивної інтерференції на метапам’яттєві судження студентів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.4). pp. 30-45. ISSN 2415–7384

[img] PDF - Published Version
Download (369kB)

Abstract

У статті представлено результати теоретичного аналізу та експериментального дослідження впливу ретроактивної та проактивної інтерференції на метапам’яттєві судження студентів. Теоретично обґрунтовано негативний вплив інтерференції на метапам’ять. Зокрема, з’ясовано, що ретроактивна (RI) та проактивна інтерференція (PI) не лише погіршують продуктивність відтворення, а також зумовлюють неточні метапам’яттєві судження та помилки метакогнітивного моніторингу («ілюзію про знання»). Експериментально встановлено, що метапам’яттєві судження EOL та JOL здебільшого піддаються впливу проактивної інтерференції, ніж ретроактивної. (The article presents the results of theoretical analysis and experimental study of the effect of retroactive and proactive interference on the students’ metamemory judgments. The negative impact of interference on metamemory was theoretically substantiated. In particular, it was found that the retroactive and proactive interference not only impair memory effi ciency, but cause inaccurate metamemory judgments and metacognitive monitoring errors (e.g., «illusion of knowledge»). It was experimentally proved that metamemory judgments such as EOL and JOL are more exposed to proactive interference than retroactive one.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет «Острозька академія» (National University «Ostroh Academy»), Національний університет «Острозька академія» (National University «Ostroh Academy»)
Uncontrolled Keywords: ретроактивна інтерференція (RI), проактивна інтерференція (PI), метапам’ять, метапам’яттєві судження, судження про легкість вивчення (EOL), судження про вивчене (JOL) (retroactive interference (RI), proactive interference (PI), metamemory, metamemory judgments, ease of learning judgments (EOL), judgments of learning (JOL)
Subjects: by fields of science > Psychology
Divisions: The College of Political Studies and Information Management > The Department of Psychological and Pedagogical Sciences
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 25 Jan 2019 15:11
Last Modified: 25 Jan 2019 15:11
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7505

Actions (login required)

View Item View Item