Використання потенціалу комунікативної методики при навчанні студентів англійській мові у немовних вузах (The use of the communicative approach in teaching English in non-language universities)

Коротка, Н. В. (N. Korotka) (2017) Використання потенціалу комунікативної методики при навчанні студентів англійській мові у немовних вузах (The use of the communicative approach in teaching English in non-language universities). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 155-157. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 51.pdf] PDF - Published Version
Download (384kB)

Анотація

Стаття присвячена проблемі використання комунікативного підходу у викладанні англійської мови в немовних вузах. Відзначається теоретичне обґрунтування даного підходу в контексті вирішення деяких конкретних освітніх завдань. У статті розглядаються різні точки зору комунікативного підходу у викладанні англійської мови в немовних вузах. Дається теоретичне обґрунтування важливості використання комунікативної методики у викладанні іноземної мови. У статті сформовано модель процесу комунікації, виділено найбільш важливі і суттєві параметри зв’язку. Пропонується ряд рекомендацій для підвищення ефективності уроків іноземної мови в немовних вузах.
(The article is devoted to the use of the communicative approaching teaching English in non-language universities. It is observed the theoretical justification of this approaching the context of deciding some specific educational objectives. The article considers different points of view about communicative approaching teaching English in non-linguistic universities. It provides a theoretical justification of the importance of usingcommunicative methods in teaching foreign language. The article formed the model of the communication process by highlighting the main critical and essential parameters of communication. The main parameters of the process of communication include: 1. activity character of verbal behavior, which should be translated: a) in the communicative behavior of the teacher as a participant in the process of communication and learning; b) in the communicative behavior of the student as a subject of communication and training; 2. objectivity of communication process, which needs to be modeled in a limited but precisese to discussion items; 3. language tools that facilitate communication and learning in the situations; the real system, the sefunds shall be modelling in a simplified, but performs the same function, although limited funds. It is suggested a number of guidelines to improve the effectiveness of language lessons in non-language universities.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Aнглійська мова, комунікативний підхід, комунікативна компетентність, ефективне навчання, комунікативна методика (English language; communicative approach; communicative competence; effective education; communicative methodology)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Ірина Погончук
Дата розміщення: 28 Лют 2019 20:16
Остання зміна: 28 Лют 2019 20:16
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7577

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент