Жанрова палітра корпоративного видання (Genre features of corporate magazines)

Якубовська, М. Г. (M. Yakubovska) and Зірчак, Г. П. (A. Zirchak) (2017) Жанрова палітра корпоративного видання (Genre features of corporate magazines). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 303-307. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 89.pdf] PDF - Published Version
Download (400kB)

Анотація

У статті йдеться про жанрові особливості корпоративного журналу. Аналіз здійснено на підставі моніторингу видання компанії Київстар «Твій номер». Проаналізовано основні його жанри: стаття, інтерв’ю, прес-реліз, кейс-сторі тощо. Навзвано сильні й слабкі сторони цих жанрів у порівнянні зі звичайними журналістстськими матеріалами.
(The article tells about genre features of corporate magazines. Analysis is based on the monitoring process of the editorial «Tviy nomer», owned by the company named Kyivstar. Its main genres are analysed: article, interview, press-release, case-story etc. Strong and weak sides of these genres are named and compared with regular journalistic materials. There are various classifications of PR texts. In particular, depending on the group of consumers participating in the PR-communication act, the texts are shared for the external and internal public. For the outside public, there are: press release, invitation, background grinder, question-answer letter, fact sheet, biography, byline, congratulations, media statement, press kit, annual report, prospectus, booklet, newsletter, postcard, press review , image article, image interview, case-story and the like. Thus, it can be concluded that PR-texts are understood as communications, the object of which is a certain social reality, which acts as an organization and its activities, the first person or employees of this organization, information about which contributes to the formation of a positive image of the organization. These communications have a huge variety of genres, classifications in, define the function of the transmitted text, audience breadth, distribution, etc.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Жанр, корпоративне видання, стаття, інтерв’ю, кейс-сторі, прес-реліз (Genre, corporate editorial, article, interview, case-story, press-release)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Ірина Погончук
Дата розміщення: 31 Бер 2019 20:08
Остання зміна: 31 Бер 2019 20:08
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7618

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент