Iнноваційні методи організації навчання іноземних мов у США (Іnnovative methods of the organization of teaching foreign languages in USA)

Мороз, Людмила (Ludmila Moroz) and Василькевич, Світлана (Svetlana Vasylkevich) (2018) Iнноваційні методи організації навчання іноземних мов у США (Іnnovative methods of the organization of teaching foreign languages in USA). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (2(70)). pp. 147-150. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 41.pdf] PDF - Published Version
Download (369kB)

Анотація

У статті аналізуються причини низького рівня знань іноземних мов у США, розглядаються актуальні проблеми підвищення якості їх викладання на основі впровадження інноваційних методик. Особлива увага приділяється комунікативному методу і питанням індивідуальної мотивації суб’єкта навчального процесу. Автор відзначає широке застосування у США інтернет-ресурсу, що дозволяє активно послуговуватися дистанційною системою навчання, – електронна пошта, чати, web-конференції. Порівняльний аналіз американського та українського сучасного освітнього досвіду дозволяє зробити висновок, що США демонструє
значно вищий рівень упровадження інновацій, особливо через застосування принципу двомовності освіти, а набутий досвід є необхідним для його апробації в Україні.
(This article analyzes the reasons for the low level of knowledge of foreign languages in the US, examines the actual problems of improving the quality of their teaching through the introduction of innovative techniques. Particular attention is paid to the communicative method
and motivation in the learning process. In the US, the tasks of multicultural education are largely addressed through bilingual education, which helps children to realize their cultural and ethnic identity. It should be remembered that in scientifi c usage, bilingualism is a concept denoting the knowledge of equally two or more languages. The author notes the widespread use of technologies in the US, such as e-mail,
chats, web conferences and a distance learning system based on them. A comparative analysis of the state of affairs in American and Ukrainian education allows the author to conclude that the US has made signifi cant progress in introducing innovations, especially in the
application of bilingualism in education, and the experience gained by them can be useful for its application in our country.
In general, the social and pedagogical results of bilingual education are positive. For example, it has been experimentally proved that this method improves the conditions for the successful teaching of students who have limited knowledge of English. Bilinguals turned out to
be more inventive, active and dynamic.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: іноземні мови, навчання, 1Т-технології, комунікативний підхід, мотивація, політика у сфері освіти, порівняльний аналіз, інноваційні методи, двомовність в освіті (foreign languages, training, 1T technologies, communicative approach, motivation, education policy, comparative analysis, innovative methods, bilingualism in education)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 02 Лип 2019 12:35
Остання зміна: 02 Лип 2019 12:35
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7722

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент