Digital Repository of Ostroh Academy

Oсобливості навчання діалогічного мовлення студентів-першокурсників нефілологічних вишів (The specifications of teaching dialogical speech to the freshmen of non-philological high schools)

Науменко, Наталія (Nataliia Naumenko) (2018) Oсобливості навчання діалогічного мовлення студентів-першокурсників нефілологічних вишів (The specifications of teaching dialogical speech to the freshmen of non-philological high schools). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (2(70)). pp. 174-178. ISSN 2519-2558

[img] PDF - Published Version
Download (370kB)

Abstract

У статті розглянуто принципи компонування вправ із діалогічного мовлення для першокурсників різного рівня підготовки та способи їх виконання під час практичних занять. Показано, що в даному контексті доречним є метод індукції (від простішого до складнішого), оскільки він допомагає студентам розвивати навички діалогічного мовлення на ґрунті отриманих базових знань. (The author of this article researched the main principles to compose the exercises for teaching dialogical speech to the fi rst-year students with different level of language profi ciency, and the ways to complete them on practical classes. The crucial point is that the language courses taught in non-philological high school (which is particularly National University of Food Technologies) require using the materials of both fundamental (like History of Ukrainian Culture, World Culture and Arts) and profi le (like Chemical Technology, Technology of Food Products) disciplines. However, the author focused on dialogues built on culturological terminology because they may include the various grammar conceits (types of questions, formulating the personal data etc.) Therefore, the method of induction, or step-by-step (from the simpler to the more complicated) would be expedient in this context due to its undoubted possibility to help students develop their skills of dialogical speech on the base of knowledge obtained earlier. For better visualization of each stage of learning process, the author put some samples of dialogues of different types.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет харчових технологій (National University of Food Technologies)
Uncontrolled Keywords: іноземна мова, діалог, типи діалогів, поетапне навчання, практичні навички (foreign language, dialogue, types of dialogues, step-by-step education, practical skills)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 03 Jul 2019 09:27
Last Modified: 03 Jul 2019 09:27
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7729

Actions (login required)

View Item View Item