Особливості психомоторної активності студентів у процесі адаптації до навчання

Кондратюк, Свтлана Миколаївна (2013) Особливості психомоторної активності студентів у процесі адаптації до навчання. PhD thesis, Кам'янець-Подільський національний університетт імені Івана Огієнка.

[thumbnail of Кондратюк_dis.doc.pdf] PDF - Published Version
Download (3MB)

Анотація

У період реформування вищої школи зростає увага до
подальшої наукової розробки теоретичних і прикладних аспектів проблеми адаптації студентської молоді до нових умов навчання. Головна мета освіти й завдання держави щодо її реалізації визначаються законами України «Про освіту», «Про вищу освіту», Національною доктриною розвитку освіти.
Одним із завдань системи освіти у вищих навчальних закладах (ВНЗ) є оптимізація процесу адаптації студентів-першокурсників. Спроможність адаптуватися, долати труднощі, віднайти своє місце в життєвому просторі, особливо в перші роки навчання, є вирішальним чинником розвитку молодої
людини, а в майбутньому – фахівця з вищою освітою. Частково ця проблема вже знайшла своє висвітлення в наукових психологічних підходах та концепціях: психічному та психофізіологічному (Ю. А. Александровський,
Г. О. Балл, Ф. Б. Березін, В. П. Kазначєєв, О. М. Кокун, Ц. П. Короленко, М. С. Корольчук та ін.), індивідуальному (Г. Ю. Айзенк, Б. Г. Ананьєв, В. П. Казначєєв, В. І. Розов та ін.) підходах до вирішення проблеми адаптації,
теоретичних положеннях про активність особистості у власному розвитку і саморозвитку у процесі її діяльності (К. О. Абульханова-Славська, Л. Ф. Алексєєва, С. Д. Максименко, В. А. Петровський, Т. М. Титаренко та ін.).
Сутність адаптації, її аспекти, критерії, види висвітлено у роботах Т. В. Алексєєвої, Н. І. Жигайло, В. А. Семиченко, А. Ф. Федоренко та ін.), разом з тим констатуємо їх різнобічну спрямованість щодо вирішення проблеми адаптації студентів до навчання. Результати аналізу зазначених джерел дають підстави стверджувати, що в наукових дослідженнях недостатньо враховано роль психомоторної активності
студентів у процесі адаптації до навчання. Психологічна наука має незаперечні здобутки в дослідженні психомоторики, зокрема положення теорії розвитку психомоторики людини (М. О. Бернштейн, Є. П. Ільїн, В. П. Клименко, В. П. Озеров, К. К. Платонов, І. М. Сєченов, А. І. Шинкарюк та ін).
Психомоторний розвиток особистості висвітлено переважно стосовно його особливостей у дитячому, підлітковому віці у навчальній та спортивній діяльностях, а також щодо осіб із порушеннями опорно-рухового апарату. Між
тим юнацький вік є активним періодом якісних змін в усіх сферах психічної діяльності, у тому числі й психомоторної активності. Актуальність та недостатнє теоретичне й експериментальне вивчення означеної проблеми зумовили вибір теми дисертаційного дослідження «Особливості психомоторної активності студентів у процесі адаптації до навчання».

Тип файлу: Дисертація (PhD)
Additional Information: Науковий керівник Шинкарюк Анатолій Іванович доктор психологічних наук, професор
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: бібліотека Алла Шевцова
Дата розміщення: 18 Кві 2022 09:09
Остання зміна: 18 Кві 2022 09:09
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8615

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент