Формування особистісних стратегій діяльності майбутніх психологів у процесі професійної підготовки

Романовська, Діана Дорімедонтівна (2013) Формування особистісних стратегій діяльності майбутніх психологів у процесі професійної підготовки. PhD thesis, Національна Академія педагогічних наук України.

[thumbnail of Романовська_dis.pdf] PDF - Published Version
Download (12MB)

Анотація

Сучасний стан становлення нових економічних та
політичних відносин у нашій державі характеризується посиленням вимог до особистісного, духовного та професійного потенціалу підростаючої особистості.
У цій ситуації виникає необхідність підвищення ролі особистісного фактору, самоцінності особистості в процесі всебічного розвитку та професійної підготовки молодої людини. Успішність і продуктивність виконання цього
завдання можливі за умови наявності достатньої кількості кваліфікованих психологів у системі освіти, в яких сформована стратегіальна організація свідомості. Психологічна служба сьогодні робить вагомий внесок у реформування системи освіти України, впровадження психолого-педагогічних інновацій, реалізацію національних програм. До фахівців-психологів висуваються підвищені
вимоги щодо їх професійних навичок та готовності до практичної діяльності, що залежать не тільки від обсягу засвоєних знань і професійних умінь, але й від
чіткого усвідомлення можливостей і перспектив застосування цих знань і вмінь на практиці. Дослідження проблеми формування особистісних стратегій діяльності
беруть свій початок у працях М. Берштейна, Л. Виготського, О. Леонтьєва, О. Лурії та інших. У своїх дослідженнях В. Бондаровська, Т. Горобець-Чмут, С. Максименко, В. Моляко, В. Панок, В. Рибалка, М. Смульсон, Г. Суходольський, Н. Тализіна, В. Шадриков, Н. Шевченко, Е. Юдин вивчали
особливості формування ефективних стратегій у творчій діяльності, ґрунтуючись на психологічному принципі єдності психіки і діяльності. У наукових доробках
широко висвітлені положення про сутність особистості, закономірності її становлення та розвитку з позиції особистісного підходу (К. АбульхановаСлавська, Г. Балл, І. Бех, І. Зязюн, І. Кон, Е. Помиткін, В. Рибалка, Б. Федоришин
та інші), а також принцип особистісно-діяльнісного підходу (Є. Ільїн, Н. Лейтес, В. Мерлін, К. Платонов, Б. Теплов та ін.). Особливості механізмів розвитку мотиваційно-смислової сфери у професійному становленні особистості та
формування індивідуального та професійного стилю діяльності досліджувалися Ж. Вірною, Е. Зеєром, Є. Климовим, І. Філіпповою та ін. Досвід підготовки психологів засвідчує, що чинна традиційна система навчання не забезпечує повною мірою формування професіонала, здатного на високому рівні виконувати різноманітні обов’язки, які постають перед ним у
практичній діяльності. Потребує більш глибокого вивчення проблема формування особистісних стратегій професійної діяльності майбутніх психологів, їх систематизація та класифікація, необхідна розробка системи розвивальних
заходів, спрямована на активне, свідоме становлення особистісних стратегій у процесі професійної підготовки.
Актуальність, соціальна значущість та потреба у поглибленій розробці зазначеної проблеми у вітчизняній психології як у теоретичному, так і в прикладному аспекті зумовили вибір теми нашого дослідження: «Формування особистісних стратегій діяльності майбутніх психологів у процесі професійної
підготовки». Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Тема входить до плану науково-дослідної роботи відділу педагогічної психології і психології праці
Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України за темами: «Розвиток готовності педагогів до творчої професійної діяльності», РК №0107U011443 (2008-2010 рр.) та «Психологічні умови розвитку духовної культури педагогічного персоналу», РК № 0111U001469 (2011-2013 рр.). Тема
дисертації затверджена Вченою радою Інституту педагогіки і психології професійної освіти АПН України (протокол № 5 від 27.05.2003 р.) та узгоджена в Міжвідомчій раді з координації наукових досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні АПН України (протокол № 8 від 26.10.2004р.).

Тип файлу: Дисертація (PhD)
Additional Information: Науковий керівник: Рибалка Валентин Васильович, доктор психологічних наук, професор
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: бібліотека Алла Шевцова
Дата розміщення: 01 Тра 2022 15:17
Остання зміна: 01 Тра 2022 15:17
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8620

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент