Психологічні механізми оптимізації метапам'яті студентів в умовах проактивної інтерференції

Довгалюк, Тарас Анатолійович (2016) Психологічні механізми оптимізації метапам'яті студентів в умовах проактивної інтерференції. PhD thesis, Національний університет "Острозька академія".

[thumbnail of Довгалюк Т.А._Дисертація.pdf] PDF - Published Version
Download (2MB)

Анотація

Вивчення механізмів оптимізації метапам’яті є одним із найскладніших і найактуальніших завдань, що стоять
перед сучасною психологічною наукою, яка потребує значної корекції наявних на сьогодні знань про психічну діяльність людини. Особливо це стосується функціонування метапам’яті в умовах проактивної інтерференції, а саме моніторингу та регуляції її впливу на пам’ять, розмежування цільової
інформації від інтерферуючої в процесі селективного відтворення і здатності до ефективного розподілу уваги та витрат ресурсів на функціонування когнітивних процесів (D. К. Eakin; M.C. Anderson, С. П. Бочарова). В юнацький період, на який загалом припадають студентські роки, функції метапам’яттєвого моніторингу та стратегії контролю є достатньо сформованими (W. Schneider та K. Lockl). Це є сприятливою умовою для вивчення психологічних механізмів, а саме комплексу умов та чинників (О. А. Самилова), що впливають на підвищення точності моніторингу пам’яті,
повноту метапам’яттєвих знань, ефективність стратегій метапам’яттєвого контролю, й у кінцевому результаті на покращення продуктивності пам’яті. Проблема різних аспектів функціонування метапам’яті репрезентована низкою ґрунтовних досліджень. Так, предметом наукового аналізу були:
питання засобів розвитку метакогнітивної обізнаності (Т. Б. Хомуленко, І. Д. Пасічник, С. Д. Максименко, М. Л. Смульсон та ін.); питання точності моніторингу як чинника оптимізації метапам’яті в умовах інтерференції (Р. В. Каламаж, В. О. Волошина та ін.); проблема продуктивності процесів пам’яті
(Є. В. Заїка, Е.М. Єгорова, Д. П. Власюк, С. П. Бочарова та ін.); особливості об’єктивних і суб’єктивних чинників ефективності когнітивних процесів у засвоєнні іноземної мови (Г. І. Зеленін; A. S. Benjamin), особливості стратегій
метапам’яттєвого контролю (R. A. Bjork та J. Metcalfe); роль метакогнітивних процесів в успішності навчальної діяльності студентів (M. K. Hartwig, J. J. Dunlosky, Т. Б Хомуленко, H. Flavell, J. Dunlosky, K. Rawson, A. Mcdonald та ін.); функціонування метапам’яті у контексті інтерференції (R. A. Bjork, A. S. Benjamin, C.N. Wahlheim та ін.); чинники уникнення негативного ефекту проактивної інтерференції (M. Diaz, A. S. Benjamin, D. K. Eakin, Ch. Hertzog,
C. N. Wahlheim, L. L. Jacoby, C. M. Kelley та ін.).
Незважаючи на підвищення наукового інтересу до проблеми
функціонування метапам’яті, відсутні узагальнені та комплексні дослідження особливостей її оптимізації в умовах проактивної інтерференції. Актуальність окресленої проблеми, її недостатнє теоретичне та практичне вивчення зумовили вибір теми дисертаційного дослідження «Психологічні механізми оптимізації метапам’яті студентів в умовах проактивної
інтерференції».

Тип файлу: Дисертація (PhD)
Additional Information: Науковий керівник: Пасічник Ігор Демидович, доктор психологічних наук, професор
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: бібліотека Алла Шевцова
Дата розміщення: 27 Лип 2022 09:45
Остання зміна: 27 Лип 2022 09:45
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8685

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент