Коцюк, Ю. (Y. Kotsyuk) (2013) Когнітивний дисонанс як інструмент зниження рівня плагіату. (Cognitive dissonance as an instrument for plagiarism reducing.). Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.24). pp. 56-61.
![]() |
PDF
- Published Version
Download (405kB) |
Abstract
У статті розглядаються фактори, які спричиняють когнітивний дисонанс у сприйнятті такого явища, як плагіат і, як наслідок, дозволяють знизити його рівень. (The article deals with the factors that cause cognitive dissonance in the appreciation of such a notion as plagiarism and as a result, decreases its level.)
Item Type: | Article |
---|---|
Corporate Creators: | Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy) |
Uncontrolled Keywords: | Плагіат, запозичення, когнітивний дисонанс, психологічний комфорт. (Plagiarism, borrowing, cognitive dissonance, psychological comfort.) |
Subjects: | by fields of science > Psychology |
Divisions: | The College of International Relationship > The Department of Documentation and Information Activities |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 06 Nov 2013 08:13 |
Last Modified: | 06 Nov 2013 08:13 |
URI: | http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2453 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |