Digital Repository of Ostroh Academy

Apple religion: новий релігійницй феномен чи явище корпоративної релігії («Apple Religion»: a New Religious Phenomenon or the Manifestation of Corporate Religion)

Барановська, У. (U. Baranovska) (2015) Apple religion: новий релігійницй феномен чи явище корпоративної релігії («Apple Religion»: a New Religious Phenomenon or the Manifestation of Corporate Religion). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філософія» (Вип.17). pp. 130-133.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (264kB) | Preview

Abstract

У статті проаналізовано «Apple religion» як феномен, що виник внаслідок впливу продукції компанії «Apple» на свідомість споживачів. Досліджено «Apple religion» крізь призму характерних для поняття релігії ознак. На основі виокремлених рис розглянуто «Apple religion» як явище корпоративної релігії компанії. (The article analyses «Apple religion» as a phenomenon whose essence is rooted in the effect produced by the Apple company products onto its consumers’ minds. «Apple religion» is analyzed through the prism of signs characteristic of the notion of religion. On the basis of singled out features «Apple religion» is viewed as a manifestation of the company’s corporate religion.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Львівський національний університет імені Івана Франка
Uncontrolled Keywords: Релігія, «Apple religion», корпоративна релігія, віра (Religion, «Apple religion», corporate religion, faith)
Subjects: by fields of science > Religion
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Бібліотекар Галина Цеп'юк
Date Deposited: 30 Jul 2015 11:38
Last Modified: 30 Jul 2015 11:38
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3899

Actions (login required)

View Item View Item