Digital Repository of Ostroh Academy

Інтенсифікація процесу вивчення мови в умовах високого інформаційного та психофізіологічного навантаження

Іванцова, О. (O. Ivantsova) (2015) Інтенсифікація процесу вивчення мови в умовах високого інформаційного та психофізіологічного навантаження. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія «Філологічна» (Вип.54). pp. 34-36.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (276kB) | Preview

Abstract

У статті розглядаються прийоми інтенсифікації вивчення мови у вищому військовому навчальному закладі в умовах високого інформаційного та психофізіологічного навантаження. Пропонується метод асоціативного сприй- няття інформації та характеризується метод прискореного (динамічного) читання. (The article covers the techniques of intensifying language learning in higher military educational institution under high informative and physiological tension. The method of associative learning is studied and an accelerated (dynamic)method of reading is characterized. During the training process intensification in highly informative and psychophysiological tension refers to increasing the effectiveness of learning, not by simply increasing labor costs, time of teachers and military students, material resources, which are typical for extensive development, and primarily due to their more efficient use and creation of favorable conditions perception of educational material. This provides a more complete and reasonable use of the achievements of pedagogics and psychology, social and other sciences. The aim of intensifying training in higher military school – through integrated use of the most effective forms, methods and means of teaching and the organization of close cooperation between them to ensure better satisfying the current requirements to practice training of military specialists. Association, as a kind of sublimation of conscious and unconscious processes occurring in the man’s mind, and actually an associative process, which is an involuntary form of mental activity of students, reveal significant potential for raising the efficiency of learning. Method of accelerated (dynamic) reading has a scientific basis and is aimed at optimizing the process of reading, using a variety of methods and techniques and will develop the severity of peripheral vision; widen the field of coverage of the text and increase the amount of information that is perceived; learn highlight important in the text and reject a minor.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Житомирський військовий інститут ім. С. П. Корольова Державного університету телекомунікацій
Uncontrolled Keywords: Iнтенсифікація, асоціативне мислення, прискорене читання, військова освіта (Intensification, associative thinking, accelerated reading, military education)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Бібліотекар Галина Цеп'юк
Date Deposited: 23 Jan 2016 18:22
Last Modified: 23 Jan 2016 18:22
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4145

Actions (login required)

View Item View Item