Digital Repository of Ostroh Academy

Анотація-опис книги як вид рекламного тексту (Book summary as an advertising text)

Дзикович, О. (O. Dzykovych) (2016) Анотація-опис книги як вид рекламного тексту (Book summary as an advertising text). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.61). pp. 52-55.

[img] PDF - Published Version
Download (339kB)

Abstract

Стаття присвячена кореляції жанрових особливостей рекламного тексту та тексту анотації книги. Анотацію описано як один з різновидів реклами, отже, в ній виділено жанрові ознаки, спільні з жанром реклами в цілому. Автор зупиняється на таких диференційних ознаках малоформатних текстів, як: предмет, адресант, адресат, методи, завдання, компоненти і зміст. Зроблені висновки дають змогу вважати доцільним подальше дослідження текстів анотацій книг. (The article is devoted to the correlation of genre features of the advertising text and the text of the book summaries. The author identified the main current researches in this direction. The paper contains the novelty and relevance of the study of small-format texts and allocates among them the summary (abstract) as a bright representative of announcements and annotations. The book summary is described as one of the types of advertising, so, its genre features are allocated in common with the genre of advertisements in general. The author dwells on such differential signs of small-format texts as subject, addresser, recipient, methods, tasks, components and content. Each of them is extrapolated to text signs of advertising. The findings suggest appropriate further study of book summaries. Prospective studies are confirmed also by mentioned feature of annotations as the type of the text, namely the conflict of its limited product and its heterogeneous recipient.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний технічний університет України «КПІ»
Uncontrolled Keywords: Aнотація, реклама, текст малого формату, адресат, адресант, принцип організації, унікальність (Summary, advertising, small-format text, recipient, addresser, organizing principle, uniqueness)
Subjects: by fields of science > General issues of linguistics and literature
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 25 Apr 2017 13:24
Last Modified: 25 Apr 2017 13:24
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5653

Actions (login required)

View Item View Item