ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ТА МЕТАКОГНІТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИШУ (The Features of Pedagogical Self-regulation and Metacognitive Competence of a High-school Teacher)

Доцевич, Т. (T. Dotsevych) (2014) ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ТА МЕТАКОГНІТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИШУ (The Features of Pedagogical Self-regulation and Metacognitive Competence of a High-school Teacher). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка». (Вип.30). pp. 59-63.

[thumbnail of Dotsevych_NZ_Vyp_30.pdf] PDF
Download (1MB)

Анотація

У статті представлені результати дослідження педагогічної саморегуляції, рефлексивності у
структурі метакогнітивної компетентності викладача. Розглянуто теоретичні підходи до понять
«мотиваційна саморегуляція», «педагогічна саморегуляція викладача вищої школи», «внутрішня моти-
вація». Отримана факторна структура метакогнітивної компетентності представлена трьома компонентами: «педагогічна рефлексивність», «внутрішня мотивація як чинник розвитку метакогнітивної компетентності» та «соціально детермінована мотивація педагогічної діяльності». Отримані типи особистості викладачів за особливостями розвитку їх метакогнітивної компетентності: «рефлексивно-нормативний», «метакогнітивний компетентнісний тип», «нормативний тип» та «рефлексивний тип».
(The article presents the results of a study of self-teaching, reflexivity in the structure of metacognitive competence of the teacher. The paper presents the theoretical approaches to the concepts of «motivational self-regulation», «self-regulation pedagogical high school teacher», «intrinsic motivation». The factor structure of metacognitive competence is represented by three components, such as «teaching reflexivity», «intrinsic motivation as a
factor in the development of metacognitive competence» and «socially determined motivation teaching activities».
The personality types of teachers are defined on the basis of the peculiarities of their metacognitive competence,
«reflective-normative», «metacognitive competence type», «normative type» and «reflexive type».)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Педагогічна саморегуляція викладача, педагогічна рефлексивність,метакогнітивна компетентність, внутрішня мотивація (Рedagogical self-regulation, pedagogical reflexivity, metacognitive competence , intrinsic motivation)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 17 Бер 2015 10:18
Остання зміна: 17 Бер 2015 10:22
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3576

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент