СУЧАСНИЙ СТАН ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ РОМАНО-ГЕРМАНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ В УНІВЕРСИТЕТАХ НІМЕЧЧИНИ (The Current Status Of Professional Training Of Bachelors Of Romance-Germanic Philology In The System Of University Education In Germany)

Колесниченко, Н. (N. Kolesnichenko) (2014) СУЧАСНИЙ СТАН ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ РОМАНО-ГЕРМАНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ В УНІВЕРСИТЕТАХ НІМЕЧЧИНИ (The Current Status Of Professional Training Of Bachelors Of Romance-Germanic Philology In The System Of University Education In Germany). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка» (Вип.30). pp. 76-80.

[thumbnail of Kolesnychenko_NZ_Vyp_30.pdf] PDF - Published Version
Download (1MB)

Анотація

У статті висвітлюється сучасний стан професійної підготовки бакалаврів романо-германської філології в системі університетської освіти Німеччини в умовах розвитку єдиного європейського освітнього середовища. Особливу увагу приділено аналізу змісту й способів організації навчально-пізнавальної діяльності бакалаврів з германської філології в Університеті Кобленц-Ландау. Продемонстровано вимоги освітньо-професійних програм до підготовки бакалаврів-германістів в умовах впровадження кредитно-модульної технології навчання.
(The article focuses on the analysis of the current status of professional training of bachelors of RomanceGermanic
Philology in the system of Higher education in Germany within the scope of European Higher Education
Area. Special attention is paid to identifciation of the specifics of the content and the methods of professional
training/learning and self-study activities of bachelors of Romance-Germanic Philology at the University of Koblenz
and Landau. The basic requirements for the educational and professional training curricula of bachelors of
Romance-Germanic Philology in the context of credit educational technology have been analyzed.
Special emphasis is laid on the fact that as one of the initiators and active participants in the process of European integration in the field of education, Germany has been reforming its system of higher education quite carefully in accordance with the main objectives of the Bologna process in order to maintain their national educational traditions for the further development of the classic university education.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Університет, університетська освіта Німеччини, професійна підготовка, бакалаврат, бакалаври романо-германської філології, освітньо-професійна програма, кредитно-модульна технологія навчання. (University, University Education in Germany, professional training, bachelor’s degree/baccalaureate, bachelors of Romance-Germanic Philology, educational program, professional training curriculum, Credit System (ECTS))
Теми: За напрямами > Освіта
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 18 Бер 2015 13:57
Остання зміна: 18 Бер 2015 13:57
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3587

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент