Формування іншомовної комунікативної компетентності у студентів немовних cпеціальностей

Свириденко, І. (I. Svyrydenko) and Кухарьонок, С.(S. Kukharenko) (2015) Формування іншомовної комунікативної компетентності у студентів немовних cпеціальностей. Житомирський державний університет імені Івана Франка (Вип.54). pp. 62-64.

[thumbnail of 26.pdf]
Preview
PDF - Published Version
Download (276kB) | Preview

Анотація

У статті проаналізовано підходи вчених до трактування сутності іншомовної комунікативної компетентності; розкрито особливості формування іншомовної комунікативної компетентності студентів немовних спеціаль
ностей за допомогою активних методів навчання. Наведено приклади деяких активних методів навчання: дискусія,
дебати, метод проектів на заняттях з англійської та німецької мови. Доведено, що на заняттях з використанням
активних методів навчання іноземної мови студенти засвоюють та усвідомлюють значущість навчального матеріалу, який згодом використовують у реальному житті.
(The article analyzes the approaches of scientists to the interpretation of the essence of foreign communicative competence.
It is noted that foreign language communicative competence is an integral feature of professional specialist, covering active substructure, such as knowledge, abilities, skills and methods of professional activity and communicative substructure, like
knowledge, abilities, skills and ways to implement professional communication.
Some aspects of communicative competence of students of non-linguistic specialities using active teaching methods are given. Active teaching methods provide self-development and self-actualization. These techniques encourage finding the solution of educational problems in various aspects, such as improving students’ cognitive activity, creating positive learning
motivation and effective assimilation of large amounts of educational information. Some examples of active teaching methods, such as discussion, debate, project-based learning are introduced in the English and German classes.
It is proved that in the classes with the use of active teaching methods, the students learn and recognize the importance of educational material that will be eventually used in real life.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Iншомовна комунікативна компетентність, компетенція, активні методи навчання, особистісно-орієнтований підхід (Foreign communicative competence, non-linguistic specialities, active teaching methods,discussion, debate, project-based learning)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 28 Січ 2016 08:31
Остання зміна: 28 Січ 2016 08:31
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4158

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент