Актуальні методологічні аспекти викладання іноземної мови в медичному вузі (The actual methodological aspects of teaching foreign language in medical education)

Застріжна, Л. В. (L. Zastrizhna) (2017) Актуальні методологічні аспекти викладання іноземної мови в медичному вузі (The actual methodological aspects of teaching foreign language in medical education). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). pp. 127-129. ISSN 2519-2558

[thumbnail of 43.pdf] PDF - Published Version
Download (376kB)

Анотація

У статті розглядаються сучасні методологічні аспекти викладання іноземної мови професійного спрямування в системі вищої медичної освіти. Висвітлюється аналіз методичних прийомів, спрямованих на ефективне оволодіння іноземною мовою студентами-медиками.
(The article focuses readers’ attention on the contemporary methodologic aspects of foreign language teaching of professional orientation in the system of higher medical education. The analysis of methodologic ways is highlighted which is directed to effective foreign language mastering by medical students. The given article expresses the idea of involving the competence approach into the process of changing the system of education. The competence approach is the reflection of the demands,which are set to the educational system by the government. Modern system of education considers a student as a subject of educating with all his individual pecularities, skills and acquired habits. The main idea of this approach is not only plain knowledge obtaining but it is a human ability and readiness for efficient and productive activity in different socially essential situations.The article considers some issues of computer aided teaching in higher medical educational establishment at present. The usage of information and communicative technologies are in the centre of our attention.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Професійно-орієнтоване навчання, презентація, метод проектів, особистісно-орієнтоване навчання, ситуаційний аналіз, метод сценарію (Profession-oriented teaching, presentation, methods of projects, person-oriented training, situation analysis, storyline metod)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Ірина Погончук
Дата розміщення: 28 Лют 2019 20:04
Остання зміна: 28 Лют 2019 20:04
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7569

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент