Співвідношення стурбованості глобальними екологічними проблемами й особливостями емоційної сфери підлітків (The relationship between the anxiety of global environmental problems and special features of the emotional sphere of adolescents)

Васіна, М. (M. Vasina) (2019) Співвідношення стурбованості глобальними екологічними проблемами й особливостями емоційної сфери підлітків (The relationship between the anxiety of global environmental problems and special features of the emotional sphere of adolescents). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал (№9). pp. 67-72. ISSN 2415–7384

[thumbnail of 13.pdf] PDF - Published Version
Download (490kB)

Анотація

Роботу присвячено вивченню стурбованості глобальними екологічними проблемами в контексті формування
екологічної компетентності серед підлітків. Розглянуто поняття екологічної компетентності через поняття
екологічної свідомості. Проаналізовано традиційні підходи до екологічної свідомості. Визначено, що екологічна
свідомість є самостійною формою соціальної свідомості. Охарактеризовано підлітковий вік як оптимальний період для формування екологічної свідомості, і як результат – екологічної компетентності. Розглянуто можливість
зв’язку стурбованості глобальними екологічними проблемами з емоційними особливостями підлітка. Доведено, що
існує зв’язок між деякими особливостями емоційної сфери та проявами стурбованості глобальними екологічними
проблемами. А саме: між загальним показником стурбованості та незахищеністю і тривожністю, між екологічною інтернальністю та тривожністю і почуттям неповноцінності, між фінансово-економічними пріоритетами
(що домінують над екологічними) та почуттям фрустрованості.
(The paper deals with the study of global environmental concerns in the context of forming an environmental competence among adolescents. The concept of ecological competence is considered through the concept of ecological consciousness.
Traditional approaches to environmental consciousness are analyzed. An ecological consciousness is determined as an
independent form of social consciousness. Adolescence is characterized as the optimum period for the formation of ecological consciousness, and as a result – of environmental competence. The possibility of connection of global environmental problems with emotional characteristics of the teenager is considered. It is proved that there is a connection between some peculiarities of the emotional sphere and manifestations of concern about global environmental problems: between a general measure of concern and insecurity and anxiety, between environmental internality and anxiety and a sense of inferiority;
and between financial and economic priorities (ecological dominant) and a sense of frustration.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: екоспихологічна компетентність, екологічна стурбованість, емоційні особливості (ecopsychological competence, environmental concern, emotional features)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 28 Лис 2019 08:22
Остання зміна: 28 Лис 2019 08:22
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7930

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент