Конструювання релігійного дискурсу за допомогою мас-медіа (Сonstructing religious discourse with the help of mass media)

Петрушкевич, М. (M. Petrushkevych) (2018) Конструювання релігійного дискурсу за допомогою мас-медіа (Сonstructing religious discourse with the help of mass media). Вісник Черкаського університету. Серія: філософія. Науковий журнал (2). pp. 53-59.

[thumbnail of Петрушкевич_Конструювання релігійного дискурсу.pdf] PDF - Published Version
Download (297kB)

Анотація

Релігійна комунікація має складну структуру, вона пов’язана із релігійними традиціями та канонами і повинна відповідати вимогам часу. Вона трансформується під
впливом технічних засобів передачі інформації: преси, радіо, телебачення, Інтернету, нових медіа. Прояви релігійності стають більш варіативними, а світська та релігійна комунікація зближуються. Релігійна комунікація стає мережевою та охоплює усі аспекти суспільного
та приватного життя. В офіційній комунікації релігійні мас-медіа виявляють себе органічно, є швидкими та надійними способами масового поширення інформації, а в
екзистенційній комунікації, що є суто релігійною, – молитві, сповіді, одкровенні – не усі масмедіа можна адекватно застосувати. Сучасні релігійні мас-медіа активно взаємодіють між собою і створюють своєрідний симбіоз, який допомагає посилити вплив масової
комунікації на конкретну людину. Найбільш близькими до суті релігійної комунікації є нові медіа, особливо соціальні мережі, оскільки мають діалогічно-масовий характер. Найбільш закритими до взаємодії з іншими мас-медіа залишаються радіо та преса. Вони зберігають
свої комунікативні традиції та є продовженням класичної релігійної комунікації, оскільки ґрунтуються на усному чи писаному слові. Телевізійний релігійний дискурс пропонує масове охоплення аудиторії, потребу в уніфікації комунікації. Використання цифрових медіа руйнує
просторові, соціальні і релігійні межі між людьми.
(Religious communication has a complex structure, it is associated with religious traditions and canons, but must meet the requirements of time. It is transformed under the influence of technical means of transmitting information: the press, radio, television, the Internet,
new media. Manifestations of religiosity become more varied, secular and religious communication
are moving closer together. Purpose. The purpose of the article is to analyze the main characteristics of religious mass media and to identify their interrelation in the process of constructing religious discourse. Methods. The paper uses the approach of the Canadian philosopher Herbert Marshall McLuhan. The article is developing the thesis that communication methods and
mechanisms for the transfer of information under certain conditions may be more important than the content of a communicative act. Results. Religious mass media meet modern requirements in the communicative sphere, but at the same time they have their own specificity depending on the religion that uses these mass media. Under the influence of the media, religious communication
becomes networked and covers all aspects of public and private life. In official communication, religious mass media reveal themselves very organically, are fast and reliable means of mass dissemination of information, and in existential communication that is purely religious – prayer, confession, revelation – not all mass media can be adequately applied. Originality. The article
shows that modern religious media actively interact with each other and create a kind of symbiosis that helps to increase the influence of mass communication on a particular person. The closest to the
essence of religious communication is the new media, especially social networks, because they have
a dialogically-massive nature of communication. Conclusion. The radio and the press are closed in
interacting with other mass media. They maintain their communicative traditions and are a
continuation of classical religious communication, since they are based on an oral or written word.
Television religious discourse offers mass audience coverage and the need for unification of
communication. The use of digital media draws religious issues into the field of mass
communication and destroys the spatial, social and religious boundaries between people.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: масова релігійна комунікація, преса, радіо, телебачення, Інтернет, нові медіа, інформаційне суспільство (Mass Religious Communication, Press, Radio, Television, Internet, New Media, Іnformation Society)
Теми: За напрямами > Загальний відділ > Культурологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра філософії та культурного менеджменту
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 15 Січ 2020 18:03
Остання зміна: 15 Січ 2020 18:03
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8018

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент