Digital Repository of Ostroh Academy

СУЧАСНИЙ СТАН ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ РОМАНО-ГЕРМАНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ В УНІВЕРСИТЕТАХ НІМЕЧЧИНИ (The Current Status Of Professional Training Of Bachelors Of Romance-Germanic Philology In The System Of University Education In Germany)

Колесниченко, Н. (N. Kolesnichenko) (2014) СУЧАСНИЙ СТАН ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ РОМАНО-ГЕРМАНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ В УНІВЕРСИТЕТАХ НІМЕЧЧИНИ (The Current Status Of Professional Training Of Bachelors Of Romance-Germanic Philology In The System Of University Education In Germany). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія і педагогіка» (Вип.30). pp. 76-80.

[img] PDF - Published Version
Download (1MB)

Abstract

У статті висвітлюється сучасний стан професійної підготовки бакалаврів романо-германської філології в системі університетської освіти Німеччини в умовах розвитку єдиного європейського освітнього середовища. Особливу увагу приділено аналізу змісту й способів організації навчально-пізнавальної діяльності бакалаврів з германської філології в Університеті Кобленц-Ландау. Продемонстровано вимоги освітньо-професійних програм до підготовки бакалаврів-германістів в умовах впровадження кредитно-модульної технології навчання. (The article focuses on the analysis of the current status of professional training of bachelors of RomanceGermanic Philology in the system of Higher education in Germany within the scope of European Higher Education Area. Special attention is paid to identifciation of the specifics of the content and the methods of professional training/learning and self-study activities of bachelors of Romance-Germanic Philology at the University of Koblenz and Landau. The basic requirements for the educational and professional training curricula of bachelors of Romance-Germanic Philology in the context of credit educational technology have been analyzed. Special emphasis is laid on the fact that as one of the initiators and active participants in the process of European integration in the field of education, Germany has been reforming its system of higher education quite carefully in accordance with the main objectives of the Bologna process in order to maintain their national educational traditions for the further development of the classic university education.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Odessa I.I. Mechnikov National University, the Department of German Philology)
Uncontrolled Keywords: Університет, університетська освіта Німеччини, професійна підготовка, бакалаврат, бакалаври романо-германської філології, освітньо-професійна програма, кредитно-модульна технологія навчання. (University, University Education in Germany, professional training, bachelor’s degree/baccalaureate, bachelors of Romance-Germanic Philology, educational program, professional training curriculum, Credit System (ECTS))
Subjects: by fields of science > Education
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 18 Mar 2015 13:57
Last Modified: 18 Mar 2015 13:57
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3587

Actions (login required)

View Item View Item