Digital Repository of Ostroh Academy

РОЛЬ ВИЩОЇ ШКОЛИ У ФОРМУВАННІ ПОЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДУ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ (The Role of Higher Education in Polish Brand Formation at the beginning of the 21st Century)

Неприцький, О. (O.Neprytskyi) (2015) РОЛЬ ВИЩОЇ ШКОЛИ У ФОРМУВАННІ ПОЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДУ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ (The Role of Higher Education in Polish Brand Formation at the beginning of the 21st Century). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Історичні науки». (Вип.24). pp. 188-192.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (266kB) | Preview

Abstract

У статті показано, що ефективна політика у сфері брендінгу польської освіти на початку ХХІ століття стала органічною частиною загальної стратегії формування позитивного іміджу польської держави і уможливила досягнення цілого ряду цілей. Розглянуто, як збільшення освітнього туризму стимулює розвиток економіки та впливає на поширення репутації країни за кордоном. Особлива увага приділена ролі освіти у розширенні полонійного інформаційного простору, як інструменту брендінгу країни. (Creation and spreading of the national brand in the world is one of the effective applications of «soft» technologies. The positive image of the system of education and separate higher educational institutions facilitate the formation of an image of a modern country which actively develops and has prosperous future. The article shows that effective policy in the sphere of Polish education branding at the beginning of the 21st century has become an inseparable part of an overall strategy of forming the positive image of the Republic of Poland and has given the possibility to achieve a number of goals. It has been studied how the increase in educational tourism stimulates the development of the economy and influences the spread of a country’s reputation abroad. Special attention has been paid to the role of education in spreading the Polish information space as an instrument of country branding. Learning Polish allows the students and university-entrants to access the higher education and integrate into Polish society and at the same time it opens the mind of these people to Polish information streams.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Uncontrolled Keywords: Бренд, брендінг, вища освіта, інформаційний простір, освітній туризм, Польща (Brand, branding, higher education, information space, educational tourism, Poland)
Subjects: by fields of science > Education
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 25 Jun 2015 12:46
Last Modified: 25 Jun 2015 12:46
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3807

Actions (login required)

View Item View Item