РОЛЬ ВИЩОЇ ШКОЛИ У ФОРМУВАННІ ПОЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДУ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ (The Role of Higher Education in Polish Brand Formation at the beginning of the 21st Century)

Неприцький, О. (O.Neprytskyi) (2015) РОЛЬ ВИЩОЇ ШКОЛИ У ФОРМУВАННІ ПОЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДУ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ (The Role of Higher Education in Polish Brand Formation at the beginning of the 21st Century). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Історичні науки». (Вип.24). pp. 188-192.

[thumbnail of 30.pdf]
Preview
PDF - Published Version
Download (266kB) | Preview

Анотація

У статті показано, що ефективна політика у сфері брендінгу польської освіти на початку ХХІ століття стала органічною частиною загальної стратегії формування позитивного іміджу польської держави і уможливила досягнення цілого ряду цілей. Розглянуто, як збільшення освітнього туризму стимулює розвиток економіки та впливає на поширення репутації країни за кордоном. Особлива увага приділена ролі освіти у розширенні полонійного інформаційного простору, як інструменту брендінгу країни.
(Creation and spreading of the national brand in the world is one of the effective applications of «soft» technologies. The positive image of the system of education and separate higher educational institutions facilitate the formation of an image of a modern country which actively develops
and has prosperous future. The article shows that effective policy in the sphere of Polish education branding at the beginning of the 21st century has become an inseparable part of an overall strategy of forming the positive image of the Republic of Poland and has given the possibility to
achieve a number of goals. It has been studied how the increase in educational tourism stimulates
the development of the economy and influences the spread of a country’s reputation abroad. Special attention has been paid to the role of education in spreading the Polish information space as an instrument of country branding. Learning Polish allows the students and university-entrants
to access the higher education and integrate into Polish society and at the same time it opens the
mind of these people to Polish information streams.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: Бренд, брендінг, вища освіта, інформаційний простір, освітній туризм, Польща (Brand, branding, higher education, information space, educational tourism, Poland)
Теми: За напрямами > Освіта
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: Галина Цеп'юк
Дата розміщення: 25 Чер 2015 12:46
Остання зміна: 25 Чер 2015 12:46
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/3807

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент