Цифровий архів Острозької академії

Принципи відбору навчального матеріалу у процесі навчання граматики англійської мови після німецької (The principles of the selection of educational material in the process of teaching English grammar after German)

Миськів, В. (V. Myskiv) (2016) Принципи відбору навчального матеріалу у процесі навчання граматики англійської мови після німецької (The principles of the selection of educational material in the process of teaching English grammar after German). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія "Філософія" (Вип.62). с. 230-233.

[img] PDF - Опублікована Версія
Download (360kB)

Резюме

На основі аналізу сучасної літератури та з урахуванням специфіки навчання другої іноземної мови виділено методичні принципи (принцип методичної доцільності врахування типу інтерференції, принцип використання контрастивності, принцип професійної спрямованості, принцип соціокультурної спрямованості навчання, принцип ситуативно-тематичної організації мовленнєвого матеріалу) відбору мовних та мовленнєвих явищ для навчання англійської мови після німецької. (The article deals with the process of teaching English grammar after German future philologists. On the basis of the analysis of psychological, pedagogical, methodological and linguistic literature, it has been found that grammatical interference is a hidden internal mechanism of interaction between the languages which contact with other and this process has an adverse effect in the course of acquisition of the second foreign language system. The analysis of modern literature and specific learning second foreign language has been done. The methodological principles of selection of educational materials in the process of teaching English grammar after German future philologists is highlighted. There are the principle of methodological expediency of interference type, the principle of using contrastive methods, the principle of professional orientation, the principle of social and cultural orientation of teaching, the principle of situational-thematic organization of material. Special features of selection of educational material on teaching English grammar after Germany lies in the fact that students rely on existing common skills they have mastered in the process of studying the first foreign language and native language, and that can be transferred by them in process of studying the second foreign language.)

Тип елементу: Стаття
Корпоративні автори: Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка
Неконтрольовані ключові слова: Граматична компетентність, англійська мова, друга іноземна мова, рідна мова, граматичне явище, граматична інтерференція (Grammatical competence, English, a second foreign language, native language, grammatical phenomenon grammatical interference)
Теми: За напрямами > Освіта > Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
Підрозділи: НЕ ВИЗНАЧЕНО
Користувач, що депонує: Галина Цеп'юк
Дата внесення: 24 Лист 2016 13:10
Останні зміни: 24 Лист 2016 13:10
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/5020

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу