Digital Repository of Ostroh Academy

The building of the brand of Ukrainian higher educational institutions by positioning and establishment of the positive image (Побудова бренду ВНЗ України шляхом позиціювання та створення позитивного іміджу) (Построение бренда вузов Украины путем позиционирования и создания положительного имиджа)

Харчук, Ю. (Y. Kharchuk) and Новак, A. (A. Novak) (2017) The building of the brand of Ukrainian higher educational institutions by positioning and establishment of the positive image (Побудова бренду ВНЗ України шляхом позиціювання та створення позитивного іміджу) (Построение бренда вузов Украины путем позиционирования и создания положительного имиджа). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка»: науковий журнал (7(35)). pp. 115-119. ISSN 2311-5149

[img] PDF - Published Version
Download (343kB)

Abstract

The article describes the essence of the higher education institutions positioning, defines the concepts of the image and brand of educational institutions, determines their features. The influence of the image of higher education on educational services consumers and those institutions rating among other higher educational institutions is considered in detail. Attention is paid to the educational services branding peculiarities in Ukraine. The main components of higher educational institutions brand building are highlighted. (У статті розкрито сутність позиціювання ВНЗ, поняття «імідж» і «бренд» навчальних закладів, визначено їх особливості. Детально розглянуто вплив іміджу вишів на споживачів освітніх послуг і на їхній рейтинг серед інших вищих навчальних закладів. Приділено увагу особливостям брендингу освітніх послуг в Україні. Висвітлено основні складові побудови бренду ВНЗ.) (В статье раскрыта сущность позиционирования вузов, понятие «имидж» и «бренд» учебных заведений, определены их особенности. Подробно рассмотрено влияние имиджа вузов на потребителей образовательных услуг на их рейтинг среди других высших учебных заведений. Уделено внимание особенностям брендинга образовательных услуг в Украине. Освещены основные составляющие построения бренда вуза.)

Item Type: Article
Corporate Creators: The National University of Ostroh Academy (Національний університет «Острозька академія») (Национальный университет «Острожская академия»), The National University of Ostroh Academy (Національний університет «Острозька академія») (Национальный университет «Острожская академия»)
Uncontrolled Keywords: Higher educational institutions, educational services, image, positioning, branding, brand of higher educational institution (Вищі навчальні заклади, освітні послуги, імідж, позиціювання, брендинг, бренд вищого навчального закладу) (Высшие учебные заведения, образовательные услуги, имидж, позиционирование, брендинг, бренд вуза)
Subjects: by fields of science > Economics
Divisions: The College of Economics Management > The Department of Finance
Depositing User: Ірина Погончук
Date Deposited: 22 Mar 2018 08:45
Last Modified: 22 Mar 2018 08:45
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/6841

Actions (login required)

View Item View Item