Digital Repository of Ostroh Academy

Модель використання продакт плейсменту у маркетинговій та фінансовій діяльності підприємств (Product placement model application in marketing and financial activities of enterprises)

Полінкевич, Оксана (Oksana Polinkevych) (2018) Модель використання продакт плейсменту у маркетинговій та фінансовій діяльності підприємств (Product placement model application in marketing and financial activities of enterprises). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал (11(39)). pp. 67-71. ISSN 2311-5149

[img] PDF - Published Version
Download (503kB)

Abstract

Описано підходи до розуміння продакт плейсменту. Визначено, що це не абсолютно нова стратегія, вона бере свій початок ще в роки створення найперших кінофільмів. Метою роботи є вивчення особливостей використання продакт плейсменту в маркетинговій та фінансовій діяльності підприємств. Встановлено, що при побудові моделей використання продакт плейсменту в діяльності підприємств варто враховувати такі види розміщення, як продукту, новинки, країни або регіону, ідеї, образу продукту, корпоративне, загальне, нейтральне, творче. Продакт плейсмент має враховувати три площини: візуальний прояв, сприяння діалогу з аудиторією, глибину поєднання із сюжетом. Саме вони формують тривимірну модель складових продакт плейсменту: розташування на екрані, у сценарії та в сюжеті. (Ukraine has been experiencing a prolonged increase in exports of lower-end goods. These processes threaten the effect of «dampening growth». Accordingly, the problem of innovative development of enterprises, which focuses on marketing and financial activities promoting the production and export of high-quality goods becomes more urgent. The product placement is a tool that will stimulate the promotion of goods and services on the domestic and world markets. It is determined that this is not an entirely new strategy; it dates back to the years when the very first movies were created. The purpose of the work is to study the peculiarities of the product placement application in marketing and financial activities of enterprises. It is established that when building models of the product placement in the activities of enterprises it is necessary to take into account the types of placement, such as: product, novelties, country or region, ideas, product image, corporate, general, neutral, creative. Construction of the model of the product placement application in the marketing and financial activity of the enterprises takes into account the external and internal environment, forms the business reputation and the competitiveness of the enterprise, provides the value for clients. In financial and marketing activities, it is worth using the item placement, merchandising is rather used in terms of investment activities. Under the product placement, we mean the placement of a product or trademark, information about the manufacturer or the seller in a news story or other non-promotional media products that are related to verbal, audio and kinesthetic accompaniment.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (Lesya Ukrainka Eastern European National University)
Uncontrolled Keywords: продакт плейсмент, фінансова діяльність, маркетингова діяльність, мерчандайзинг (product placement, financial activity, marketing area, merchandising)
Subjects: by fields of science > Economics
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 07 May 2019 07:26
Last Modified: 07 May 2019 07:26
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7645

Actions (login required)

View Item View Item