Digital Repository of Ostroh Academy

Стратегічне управління організаційними інноваціями в торгівлі. Мережевий підхід (Strategic management of organizational innovation in trade. Network approach)

Корж, Н. (N. Korzh) (2019) Стратегічне управління організаційними інноваціями в торгівлі. Мережевий підхід (Strategic management of organizational innovation in trade. Network approach). укові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал (14(42)). pp. 38-43. ISSN 2311-5149

[img] PDF - Published Version
Download (553kB)

Abstract

Узагальнено типи управлінських рішень, які реалізують торговельне підприємство у відповідь на детермінанти формування мережевих ознак в їх діяльності. Проаналізовано характер та зміст стратегічного управління в міру розвитку взаємозв’язків в організаційній структурі торговельних підприємств у процесі формування та розвитку мережі. Запропоновано комплекс заходів, що оптимізують операційні рішення завдяки реалізації портфеля інвестиційних проектів та обумовлюють якісний перехід системи від одного стану до іншого. (The article deals with the types of management decisions implemented by commercial establishment in response to the determination of networking features in their activities. The nature and content of the strategic management of relationships with the development of the organizational structure of commercial establishments in the course of the stages of formation and development network. It has been proved that the turns of network development depend on the level of bifurcation of network connections and the independence of its constituent elements, and the qualitative changes in the nature and forms of intra and intercompany relationships are the result of strategic management. A set of measures optimizing operational decisions is proposed, through the implementation of a portfolio of investment projects and the qualitative transition of the system from one state to another. The qualitative transition of the corporate trading network to the level of the business network structure is described. It includes the preparatory phase, planned consolidation of development scenarios, coordination and strategic consensus between the goals of the development of network members, strategic iterations, identification of development conditions, scenarios, strategic plans. A mechanism for estimating the value of the trading network was proposed.)

Item Type: Article
Corporate Creators: Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ (Vinnytsia Institute of Trade and Economics, Kyiv National University of Trade and Economics)
Uncontrolled Keywords: корпоративна торговельна мережа, підприємницька мережева структура, стратегічне управління, ознаки мережі,організаційні інновації,управлінські інновації (corporate trading network, entrepreneurial network structure, strategic management, network characteristics, organizational innovations, managerial innovations)
Subjects: by fields of science > Economics
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 11 Dec 2019 10:46
Last Modified: 11 Dec 2019 10:46
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7947

Actions (login required)

View Item View Item