Digital Repository of Ostroh Academy

Теоретичні засади формування стратегії управління комунікаціями у закладах вищої освіти (Theoretical basis for the formation of communications management strategy in higher education institutions)

Ковальчук, Bіталій (Vitalii Kovalchuk) (2020) Теоретичні засади формування стратегії управління комунікаціями у закладах вищої освіти (Theoretical basis for the formation of communications management strategy in higher education institutions). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал (19(47)). pp. 43-50. ISSN 2311-5149

[img] PDF - Published Version
Download (591kB)

Abstract

У статті здійснено узагальнення теоретичних засад формування стратегії управління комунікаціями у закладах вищої освіти України на основі визначення її складових та врахування особливостей використання комунікацій в освітньому просторі. Відзначено, що однією з особливостей формування стратегії управління комунікаціями у ЗВО є певні специфічні риси їх фінансово-економічної діяльності, які досить часто унеможливлюють всі намагання керівництва закладів розвивати своє інформаційно-комунікаційне забезпечення. Зроблено висновок, що запропоновані у роботі основні етапи формування та реалізації стратегії управління комунікаціями у ЗВО України дозволять менеджменту закладів вирішити ряд проблем стратегічного та тактичного характеру та дозволить розвивати власні комунікаційні стратегії. (The article summarizes the theoretical foundations for the formation of communication management strategy in higher education institutions of Ukraine determining its components and considering the application peculiarities of communications in the educational field. The author states that in conditions of fierce competition on the higher education market, effective management of communication is of great importance; the level of its development determines the quality of the educational process, financial and economic situation of education institutions and provides opportunities for our youth to obtain higher education in Ukraine. The formation and development of educational management are particularly important today in all countries, as the quality of education depends not only on the professional skill of a teacher and the student’s desire to receive quality educational services but also on the quality of management of all educational activities. Communication management is considered to be one of the most important tools for educational management. In the current difficult conditions of the pandemic, it can expand the opportunities of educational activities, preserve the scientific, financial and economic potential of the educational institutions, and introduce modern innovative forms of education following world standards of educational quality. Besides, communication management helps prevent corruption in the educational institutions, expand the interaction between educational institutions and employers bringing the domestic labour market closer to the civilized standards of the European Union. The author mentions that there are peculiarities of communication in the educational sphere and indicates certain problems associated with the specific features of the financial and economic activities of the educational institutions. The uncertainty of the external and internal environment of educational institutions and the constant lack of funds require communication management application not only in everyday learning but, to a greater extent, to advertise educational institutions, use modern interactive technologies to attract students, seek additional educational services. Therefore, the main stages of the formation and implementation of the communication management strategy in the educational institutions of Ukraine proposed in the article, will allow the management of institutions to solve several strategic and tactical problems and will develop their communication strategies)

Item Type: Article
Corporate Creators: Національний університет «Острозька академія» (National University «Ostroh Academy»)
Additional Information: DOI: 10.25264/2311-5149-2020-19(47)-43-50
Uncontrolled Keywords: управління комунікаціями, формування стратегії, заклади вищої освіти, теоретичні засади, освітня послуга, рівень (communications management, strategy formation, educational institutions, theoretical basis, education service, level)
Subjects: by fields of science > Economics
Divisions: The College of Economics Management > Department of Economic-Mathematical Modeling and Information Technologies
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 21 Feb 2021 19:03
Last Modified: 21 Feb 2021 20:17
URI: http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8421

Actions (login required)

View Item View Item