Заблоцький, Юрій (Yurii Zablotskyi) (2021) Використання інтернет-інструментів в умовах дистанційного навчання для вивчення іноземної мови (Internet Tools Use in Foreign Language Study During Remote Learning). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (11(79)). pp. 3-7.
![]() |
PDF
- Published Version
Download (524kB) |
Abstract
Статтю присвячено питанню впровадження сучасних інтернет-інструментів для організації занять з іноземної мови в умовах дистанційного навчання. Розглянуто можливості застосування сучасних освітніх технологій на усіх етапах навчального процесу: від розробки та розміщення необхідних матеріалів до перевірки та оцінювання знань студентів. Проаналізовано переваги використання конкретних систем автоматизованого вивчення мови для розвитку різних мовленнєвих навичок для аудиторної та самостійної роботи. Охарактеризовано роль викладача в організації навчального процесу за допомогою інтернет-інструментів на кожному етапі дистанційного навчання. (The article analyzes the implementation of modern internet tools into the foreign language learning process during remote studying process. The paper presents the influence of modern digital technologies on the educational process and its participants concluding the inevitable necessity of using digital tools for effective organization of online study. Developed in the second half of the 20th century, CALL (Computer Assisted Language Learning) systems have been successfully used in the language learning environment. Providing teachers and learners with some obvious benefits like better personalization, higher motivation and automation, early CALLs demanded a lot of resources and were quite complicated in developing, installing and using. With the technological progress and emerging of the Internet, these systems evolved into modern digital user-friendly tools turning conventional learning process into entertainment environment. Modern web based learning systems has provided the unlimited possibilities for learners and teachers alike. Language learners can design their own studying process by choosing a school, a place, time, and pace for their study. New technologies have benefited teachers greatly providing them with effective tools for creating, storing and delivering their studying materials. The benefits and drawbacks of the modern internet-tools for developing different language skills as well as for summative and formative assessment has been analyzed in the paper.)
Item Type: | Article |
---|---|
Corporate Creators: | Національний університет "Острозька академія" (The National University of Ostroh Academy) |
Uncontrolled Keywords: | навчальний процес, вивчення іноземної мови, дистанційне навчання, інтернет-інструменти, системи автоматизованого вивчення мови (studying process, foreign language learning, online study, Internet tools, CAAL) |
Subjects: | by fields of science > Education |
Divisions: | The College of Romance and Germanic Languages |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 14 Feb 2022 10:12 |
Last Modified: | 14 Feb 2022 10:12 |
URI: | http://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8604 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |