Використання методу кейс-стаді при викладанні соціології. (Using of method of Case study at teaching of discipline “Sociology”.)

Шостак , І. В. (I. Shostak) (2010) Використання методу кейс-стаді при викладанні соціології. (Using of method of Case study at teaching of discipline “Sociology”.). Наукові записки. Серія “Психологія і педагогіка” (Вип.16).

[thumbnail of shostak_12069_6.pdf] PDF - Published Version
Download (272kB)

Abstract

У статті розкрито особливості використання case study (методу практичних ситуацій) в системі освіти на прикладі вивчення курсу «Соціологія». Акцентовано увагу на визначенні поняття, характеристиці методу. Автор дала відповідь на питання про те, яке значення для навчання студентів має case study
(This scientific article is about the features of application of method of practical situations (case study) at teaching of discipline «Sociology» in higher educational schools. Basic accents are done on interpretation of concept and description of method. Author answered a question about that, what value for teaching of students has a case study.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Ключові слова: case study (метод практичних ситуацій), практична ситуація, кейс (case study (method of practical situations), practical situation, case)
Subjects: by fields of science > Social science > Sociology
Навчальні матеріали та презентації
Divisions: The College of International Relationship > The Department of Political Science
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 11 Jun 2012 11:48
Last Modified: 11 Jun 2012 11:48
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/1372

Actions (login required)

View Item View Item