Філософсько-освітній аналіз впливу постмодерної філософії на освіту в інформаційну епоху (Philosophical and educational analysis of the influence of postmodern philosophy of education in the information age)

Чижова, Н. (N. Chуzhova) (2014) Філософсько-освітній аналіз впливу постмодерної філософії на освіту в інформаційну епоху (Philosophical and educational analysis of the influence of postmodern philosophy of education in the information age). Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія "Філософія", Вип.15. pp. 99-103.

[thumbnail of 20.pdf] PDF - Published Version
Download (236kB)

Abstract

У статті проаналізовано суперечності освітньої системи, сформованої в епоху модернізму, неузгодженості
цієї
системи
з
постмодерністськими
тенденціями
розвитку
сучасного
суспільства
та
світу.
Акцентовано

увагу

на актуальності постмодерністського підходу до побудови освітньої моделі, де передбачена можливість
формування
умов
для
діалогу
суб’єктів
освітнього
процесу
та
забезпечення
можливості
самореалізації

учня
і виявлення
його потенціалу (This article analyzes the contradictions of the educational system, formed in the era of modernism, inconsistencies
of this system with postmodern trends of modern society and the world. The author focuses on the relevance of the
postmodern approach to the construction of an educational model which provides for the possibility of creating
conditions for dialogue subjects of the educational process and provide opportunities. Postmodern philosophy has
contributed greatly to the destruction of the Soviet educational system, the meaning of which were standard unification
and uniformity of education system reflecting the era of socialism in its many manifestations today. Postmodern
philosophy creates a new method of learning and realizing the potential of the student. Such education is impossible
without analyzing the changes that have occurred in science, education and society in the context of postmodern
influence, and therefore requires a philosophical understanding of the problems of this phenomenon as an opportunity
to reorient education requirements for integrated entities – participants in the educational process. Understanding
the problems of education through the search for ideas of postmodernism affecting modern educational concepts,
determines the relevance of research in education at the moment)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: освіта, криза, протиріччя, модернізм, постмодернізм, філософія освіти (education, crisis, contradictions, modernism, postmodernism, philosophy of education)
Subjects: Навчальні матеріали та презентації
by fields of science > Social science
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: заввідділу Наталя Денисенко
Date Deposited: 06 May 2014 12:43
Last Modified: 06 May 2014 12:43
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2790

Actions (login required)

View Item View Item