Дацків, О. (O. Datskiv) (2015) Драматизація як засіб формування іншомовної комунікативної культури майбутніх учителів іноземних мов. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія «Філологічна» (Вип.55). pp. 23-26.
Preview |
PDF
- Published Version
Download (290kB) | Preview |
Анотація
У статті конкретизовано структуру комунікативної культури вчителя іноземних мов, визначено роль і місце
вмінь комунікативної взаємодії у структурі комунікативної культури вчителя іноземних мов, обґрунтовано доціль-
ність застосування різних форм драматизації з метою підвищення рівня комунікативної культури студентів, по-
дано приклади вправ та завдань для формування вмінь комунікативної взаємодії.
(The structure of communicative culture of the foreign languages teachers have been determined, the role and place of communicative interaction skills in the structure of communicative culture of teachers of foreign languages have been specified, the expediency of various forms of dramatization in order to increase the level of communicative culture of students have been
proven, the examples of exercises and activities for the formation of a communicative interaction skills have been provided.
Communicative culture of future teachers of foreign languages can be seen as a systemic phenomenon, which is manifested in the general ability to understand the student and teach him to understand other people and himself and described as a subsystem of knowledge, communication skills and awareness in the system of the crosscultural communicative competence.
Formation of crosscultural communicative competence by means of dramatization includes, in addition to gaining relevant knowledge, lexical, grammatical and phonetic sub-skills and skills in all kinds of speech activity, psychological, sociocultural and sociolinguistic components essential for communication.
The use of dramatization for teaching foreign speaking is directly related to the solution of strategic task of higher education – the formation of communicative culture of future teachers of foreign languages because dramatization is aimed at the development of crossrcultural communicative competence in drama games, role-plays, improvisations, simulations and theatre projects. In addition, dramatization develops personal qualities and abilities of students, expanding the repertoire of their behavior through communication and formation of professionally oriented competence of foreign languages teachers at the beginning stage of their training.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | Майбутні вчителі іноземних мов, драматизація, комунікативні вміння, комунікативні вправи, комунікативні завдання, комунікативна культура, мовленнєві вміння говоріння, форми драматизації (Future foreign language teachers, dramatization, communicative skills, communicative activities, communicative tasks, communicative culture, speaking skills, forms of dramatization) |
Теми: | За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури |
Підрозділи: | UNSPECIFIED |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 23 Січ 2016 14:42 |
Остання зміна: | 23 Січ 2016 14:42 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4141 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |