Інноваційні методи викладання англійської мови професійного спрямування у технічних ВНЗ (Innovative methods of teaching English for specific purposes in technical university)

Ковальчук, О. (O. Kovalchuk) (2016) Інноваційні методи викладання англійської мови професійного спрямування у технічних ВНЗ (Innovative methods of teaching English for specific purposes in technical university). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія "Філософія" (Вип.62). pp. 152-156.

[thumbnail of 56.pdf] PDF - Published Version
Download (372kB)

Abstract

У статті пропонується огляд інноваційних методів викладання англійської мови за професійним спрямуванням,
які дозволяють спростити організацію навчального процесу. Зважаючи на специфіку роботи технічного навчального закладу та потреби самих студентів автор пропонує три основні групи методів вирішення фахових завданьзасобами іноземної мови: проблемне навчання (PBL), автономна освіта (AL) і навчання за допомогою інформаційно комунікаційних технологій (ICT).
(The article offers an overview of innovative methods of teaching English for professional purposes that are oriented to simplify the learning process. Regarding the specifics of each technical university or its departments, students ‘needs and customers’ requirements the author offers three main methods of training foreign language for specific purposes: problem learning (PBL), an autonomous learning (AL) and learning through information and communication technologies (ICT).
Problem learning is based on solving or overcoming the difficulties which result the acquisition of new knowledge or appending intellectual efforts. Autonomous learning or the autonomy of the individual in the context of education involves reducing dependence of an individual from passive forms of acquisition of knowledge and non-permanent or short-term impact of the teacher, manifested in the ability of students to make independent decisions and respond the curriculum requirements. Model of ICT learning concerns cooperation between a teacher and a student by means of digital products and devices (multimedia, computer training programs, hypertexts, etc.) or create your own. The use of ICT in education is primarily due to a variety of
software, Internet and multimedia technologies
Learning through online resources is widespread and promising method of acquisition of knowledge worldwide. Here are examples of the possibilities of using information and communication technologies. Online Teaching English can be divided into two groups of training means: 1) means of synchronous communication (synchronous communication tools) and 2) asynchronous communication tools (asynchronous communication tools).)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Англійська мова професійного спрямування, інноваційні методи, технічний ВНЗ, проблемне навчання, автономна освіта, інформаційно-комунікаційні технології (English professional orientation, innovative methods, technical institutions, problem teaching, independent education, information and communication technolog)
Subjects: by fields of science > Education > Higher Education. Universities. Scientific training
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 18 Nov 2016 10:13
Last Modified: 18 Nov 2016 10:13
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/4975

Actions (login required)

View Item View Item