Роль фандрайзингу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти (Role of fundrasing in management of marketing potential of higher education institutions)

Снісарчук, І. (I. Snisarchuk) (2018) Роль фандрайзингу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти (Role of fundrasing in management of marketing potential of higher education institutions). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал. Острог (№8(36)). pp. 40-43. ISSN 2311-5149

[thumbnail of 9.pdf]
Preview
PDF - Published Version
Download (313kB) | Preview

Abstract

У статті висвітлено важливість розвитку освітньої та наукової діяльності під час управління маркетинговим
потенціалом закладів вищої освіти. Обґрунтовано доцільність використання фандрайзингу як діяльності з
акумуляції фінансових та інтелектуальних ресурсів. Запропоновано зміни у штатному розписі, а саме введення
посади фандрайзера для постійного пошуку додаткових грошових надходжень. Висвітлено закордонний досвід залучення фінансових ресурсів для підвищення конкурентоспроможності закладів вищої освіти.
(The article highlights the importance of developing educational and scientifi c activities in managing the higher education institutions marketing potential. The feasibility of using fundraising as an activity for accumulation of fi nancial and intellectual resources is substantiated. Changes in staffi ng are proposed, namely the introduction of the fundraiser position for the constant search for additional cash receipts. The foreign experience of attracting fi nancial resources to increase
the competitiveness of higher education institutions is highlighted.)

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Маркетинговий потенціал, управління маркетинговим потенціалом, фандрайзинг, заклад вищої освіти, фінансування, бенчмаркінг (Barketing potential, marketing potential management, fundraising, higher education institution, fi nancing, benchmarking)
Subjects: by fields of science > Education > Higher Education. Universities. Scientific training
by fields of science > Management of enterprises. Management > Management. Economy of information
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Галина Цеп'юк
Date Deposited: 19 Jun 2018 12:10
Last Modified: 19 Jun 2018 12:10
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7097

Actions (login required)

View Item View Item