Вронська, В. (V. Vronska) (2019) Аналіз проблем та особливостей професійної діяльності медичних сестер ДНЗ (Аnalysis of problems and peculiarities of professional activity of medical settlement of preschool educational institutions). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал (№ 8). pp. 9-12. ISSN 2415–7384
PDF
Download (498kB) |
Abstract
У статті висвітлено особливості професійної діяльності медичних сестер дошкільних навчальних закладів.
Визначено характер роботи та значення професійної діяльності медичної сестри в цих закладах. Проаналізовано
основні аспекти впливу медичних сестер на стан здоров’я вихованців. Узагальнено, що специфіка роботи медичних
сестер дошкільних навчальних закладів вимагає сформованої професійної та психологічної компетентності.
(To date, issues concerning the preservation and strengthening of children health are relevant. An important mission in solving this problem lies on the nurses of pre-school educational institutions. The article highlights the peculiarities of the
professional activity of nurses of pre-school educational institutions. The nature of the work in pre-school educational institutions and the importance of professional activities in these institutions of nursing are also determined. The main aspects of influence of nurses on the health of pupils are analyzed. We conclude that the specifics of the work of nurses in pre-school
educational institutions require the formation of professional and psychological competence.)
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | медичні сестри, здоров’я, вихованці, медичне обслуговування, дослідження, спостереження, ранжування (nurses, health, pupils, medical care, research, observation, ranking) |
Subjects: | by fields of science > Public health and hygiene |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Галина Цеп'юк |
Date Deposited: | 08 Jan 2020 20:11 |
Last Modified: | 08 Jan 2020 20:11 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/7961 |
Actions (login required)
View Item |