Вісич, О. (O. Visych) (2019) Театральний дискурс як основа метадраматизму в п’єсах Володимира Винниченка (Theatrical discourse as a basis of metadrama in plays by Volodymyr Vynnychenko). Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія «Філологія. Соціальні комунікації». Т. 30 (69), 2 (1). pp. 26-31.
PDF
- Published Version
Download (288kB) |
Анотація
У статті пропонується аналіз драматичного доробку Володимира Винниченка з позиції теорії метадрами. Доведено, що театральний дискурс в п’єсах письменника реалізується в кількох площинах. У текстах наявна велика
кількість персонажів-акторів, що сприяє налаштуванню специфічного регістру рецепції твору й водночас провокує осмислення культурної функції театру в художній інтерпретації письменника. Доведено, що авторське бачення сцени як несумісної альтернативи сім’ї є складником антитеатрального дискурсу.
Ключова в цьому ракурсі драма «Натусь», де відбувається двобій професійних акторів та обивателів-постановників, причому саме останні перемагають завдяки завзятій і цинічній грі. Таку тенденцію виокремлено і в драмі
«Пророк», де Винниченкові вдалося засобами метадрами показати один з ликів глобалістського Theatrum Mundi, який приносить людству нескінченну низку ілюзій.
(The article proposes an analysis of Volodymyr Vynnychenko’s dramatic works from the standpoint of metadrama theory. Theatrical discourse is realized in
several ways, becoming the basis of the author's metadramatic poetics. The metadramatic function of anti-theatricality is manifested in the creation of a specific
type of character, which is inherently borrowing the acting techniques applying them organically in non-theatrical life. The drama “Natus” is quite representative in this aspect. The drama "The Prophet" includes metadramatic techniques to show one of
the faces of the global Theatrum Mundi, which brings to humanity an infinite number of illusions.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | (метадрама, театральний дискурс, антитеатральність, актор, маска) metadrama, theatrical discourse, anti-theatricality, actor, mask |
Теми: | За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури > Літературознавство |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра української мови і літератури |
Розмістив/ла: | Галина Цеп'юк |
Дата розміщення: | 15 Січ 2020 13:27 |
Остання зміна: | 15 Січ 2020 13:27 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8009 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |