Інформаційна позиція як чинник соціально-психологічної зрілості студентів

Шишкіна, Христина Юріївна (2013) Інформаційна позиція як чинник соціально-психологічної зрілості студентів. PhD thesis, Східноєвропейський Національний університет імені Лесі Українки.

[thumbnail of Шишкіна_dis.doc.pdf] PDF - Published Version
Download (1MB)

Анотація

В умовах розвитку української держави, яка активно
розбудовує інформаційне суспільство, гостро постала проблема ставлення особистості до інформації як своєрідного способу обробки та стилю її засвоєння, усвідомленого вибору інформаційного джерела та змісту. Оскільки інформація може бути, з одного боку, засобом забезпечення особистої
суспільної безпеки, а з іншого – змістом інформаційних війн та інтервенцій, то вона може впливати та маніпулювати суспільною свідомістю, що негативно відображається на життєдіяльності особистості в соціумі, на формуванні її
соціально-психологічної зрілості.
Зростає вразливість сучасного інформаційного суспільства від
недостовірної інформації, її несвоєчасного надходження, промислового шпигунства, комп’ютерної злочинності. Тому одним із головних стратегічних пріоритетів держави є впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних
технологій в усі сфери суспільного життя. На рівні особистості важливим є формування чіткої інформаційної позиції, яка є необхідною умовою розвитку
соціально зрілої людини та її інформаційної безпеки.
Численні наукові праці свідчать про те, що психологічна позиція та соціально-психологічна зрілість є важливими категоріями психології. Основні акценти у вивченні цих категорій ґрунтувалися на проблемі позиції як низки
ставлень особистості ( А. Адлер, Б. Г. Ананьєв, Л. І. Божович, Л. П. Буєва, Е. Грінбергер, О. М. Леонтьєв, В. М. Маркін, В. М. Мясищев та ін.); проблемі зрілості як особистісного феномену, що розвивається внаслідок суб’єктної
позиції людини та створення оптимального середовища (К. О. АбульхановаСлавська, Л. І. Анциферова, О. О. Бодальов, Д. О. Леонтьєв, А. О. Реан, В. М. Русалов та ін.).
В українській психологічній науці питання психологічної позиції як чинника особистісної зрілості було і залишається предметом дослідження у працях Ж. П. Вірної, Я. О. Гошовського, С. Д. Максименка (зрілість особистості у контексті генетичної психології і психології праці);
М. Й. Боришевського, С. Л. Братченка, О. В. Загородньої, О. А. Лукасевич, І. Д. Пасічника, Л. В. Потапчук, Л. Е. Орбан-Лембрик, Н. М. Савелюк, М. В. Савчина, В. О. Татенка, Т. М. Титаренко, О. В. Темрук, О. С. Штепи, В. М. Ямницького (зрілість особистості у руслі суб’єктного підходу, її
залежність від сформованої психологічної і громадянської позиції, відповідальної та морально-духовної поведінки).
Релевантними для цієї проблеми є дослідження способів обробки інформації, когнітивних стилів, інформаційної безпеки, індивідуального і суспільного інформаційного простору (В. О. Васютинський, Л. В. Засєкіна, А.
В. Мітлош, Р. В. Каламаж, М. Л. Смульсон та ін.). Водночас проблема інформаційної позиції як чинника соціально-психологічної зрілості студентів не отримала належного висвітлення у науковій літературі попри існування
серйозних запитів суспільства щодо збереження інформаційної безпеки особистості молодої людини. Цим зумовлено актуальність та вибір теми дослідження «Інформаційна позиція як чинник соціально-психологічної зрілості студентів».

Тип файлу: Дисертація (PhD)
Additional Information: Науковий керівник: Вірна Жанна Петрівна доктор психологічних наук, професор
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: UNSPECIFIED
Розмістив/ла: бібліотека Алла Шевцова
Дата розміщення: 08 Кві 2022 12:27
Остання зміна: 08 Кві 2022 12:27
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/8607

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент