Копінг-стратегії як компонент саморегуляції навчальної діяльності студентів (Coping strategies as a component of self-regulation of students' educational activities)

Каламаж, В. О. (V. Kalamaz) and Краснопір, А. Б. (A. Krasnopir) and Дорощук, А. Р. (A. Doroshchuk) (2024) Копінг-стратегії як компонент саморегуляції навчальної діяльності студентів (Coping strategies as a component of self-regulation of students' educational activities). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (№17). pp. 34-41. ISSN 24157384

[thumbnail of Coping strategies as a component of self-regulation of students educational activities.pdf] PDF - Published Version
Download (557kB)

Анотація

Стаття присвячена дослідженню питань саморегуляції навчальної діяльності студентів за допомогою двох ключових методик: «Академічна саморегуляція» Р. Райана та «Копінг-стратегії» Р. Лазаруса. Автори систематично розглядають різні аспекти психічної саморегуляції та її вплив на стратегії подолання стресу. У статті автори представляють результати аналізу характеру взаємозв'язків між копінг-стратегіями та особливостями академічної саморегуляції в контексті вищої освіти. З'ясовано, що більшість досліджуваних студентів демонструє середні рівні саморегуляції за шкалами: зовнішнє регулювання, інтроектоване регулювання, ідентифіковане регулювання та власне спонукання. Констатовано, що ізноманіття виявлених копінг-стратегій свідчить про індивідуалізований підхід до подолання стресу в умовах вищої освіти, проте переважальною є орієнтація на розв’язання проблем. Представлено результати кореляційного аналізу, що дозволяє визначити наявність та характер зв'язків між конкретними типами саморегуляції та обраними стратегіями подолання стресу. Встановлені прямі та обернені кореляції, що підтверджує взаємозв'язок між різними аспектами саморегуляції та ефективністю стратегій подолання стресу. Зроблено висновок, що отримані результати сприятимуть глибшому розумінню психологічних механізмів саморегуляції в умовах академічного середовища та подальшому розвитку педагогічної та психологічної практики в системі вищої освіти.
(The article is devoted to the study of self-regulation of students' educational activities using two key methods – "Academic self-regulation" by R. Ryan and "Coping strategies" by R. Lazarus. The authors systematically consider various aspects of mental self-regulation and its influence on stress-coping strategies. In the article, the authors present the results of the analysis of the nature of the relationship between coping strategies and features of academic self-regulation in the context of higher education. It was found that most of the studied students demonstrate average levels of self-regulation according to the following scales: external regulation, introjective regulation, identified regulation, and self-motivation. It has been established that the variety of identified coping strategies indicates an individualized approach to overcoming stress in the conditions of higher education, however, the predominant orientation is towards solving problems. The results of a correlation analysis are presented, which allows us to determine the presence and nature of connections between specific types of self-regulation and selected strategies for overcoming stress. Direct and inverse correlations were established, which confirms the relationship between various aspects of self-regulation and the effectiveness of stress-coping strategies. It was concluded that the obtained results will contribute to a deeper understanding of the psychological mechanisms of self-regulation in the academic environment and the further development of pedagogical and psychological practice in the system of higher education.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: саморегуляція, навчальна діяльність, саморегульоване навчання, студенти, педагогіка, копінгстратегії, стрес (self-regulation, educational activity, self-regulated learning, students, pedagogy, coping strategies, stress)
Теми: За напрямами > Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра психології та педагогіки
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 05 Чер 2024 09:04
Остання зміна: 05 Чер 2024 09:04
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9222

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент