Шуляка-Владика, Л. В. (L. Shuliaka-Vladyka) (2024) Основні чинники професійного самовизначення студентів ЗВО (Main officials of professional self-esteem of university students). Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (№17). pp. 67-73. ISSN 24157384
PDF
- Published Version
Download (480kB) |
Анотація
У статті обґрунтовано теоретичні аспекти особливостей професійного самовизначення особистості. Проаналізовано поняття та основні чинники професійного самовизначення студентів ЗВО. Процес професійного самовизначення студентів враховує різноманітні аспекти, такі як особисті та професійні уподобання, здібності, соціокультурні впливи та різноманітні життєві обставини. Однією з ключових особливостей є поєднання психологічних, педагогічних, соціальних та економічних аспектів, що визначає вибір майбутньої професії та кар'єри. У статті наведено результати емпіричного дослідження, метою якого було вивчити актуальні кар’єрні орієнтації студентів за методикою Шейна «Якорі кар'єри». Емпіричну базу дослідження становила вибірка з 33 респондентів віком від 17 до 19 років, що є студентами 1 курсу Національного університету «Острозька академія» та навчаються за спеціальністю «Журналістика». Опитування тривало впродовж січня 2024 року. Дослідження проведено онлайн на базі Google Форми. Теоретичний аналіз та емпіричне дослідження засвідчують, що для студентів найбільш актуальною та притаманною є орієнтація на служіння, яка проявляється через активну громадську участь, вибір спеціальностей із соціальним вектором та постійний розвиток компетентностей для ефективної участі в громадському житті. Наймеш притаманною кар’єрною орієнтацією в студентів є стабільність місця проживання. На таку пріоритетність цієї орієнтації впливає: російсько-українська війна, економічна нестабільність, а також нові можливості, які студенти можуть отримати після переїзду або під час навчання закордоном. Узагальнено, що кар’єрна орієнтація студентів на служіння формується під впливом внутрішніх мотивацій, економічних переваг і суспільних очікувань. Студенти прагнуть ефективно використовувати свої таланти та досвід для досягнення суспільних цілей.
(The statistics outline the theoretical aspects of the particularities of professional self-identity. The professional selfesteem of students of Western Higher Educational Institutions has been analyzed. The main concepts of professional self-esteem have been strengthened. The process of professional self-identification of students involves various aspects, such as the peculiarities of professional suitability, diversity, sociocultural influences, and various living conditions. One of the key features is the understanding of the psychological, social, and economic aspects that the choice of a future profession means. The article presents the results of an empirical study, the purpose of which was to study the current career orientations of students according to Shane’s “Career Anchors” method. The empirical basis of the study was a sample of 33 respondents aged 17 to 19, who are 1st-year students of the National University of Ostroh Academy and studying in the specialty “Journalism”. The survey continued throughout January 2024. The research was conducted online using a Google form. Theoretical analysis and empirical research prove that for students, the most relevant and inherent is the service orientation, which is manifested through active public participation, the choice of specialties with a social vector, and the constant development of competencies for effective participation in public life. A less common professional orientation among students is the stability of the place of residence. The priority of this orientation is influenced by: the Russian-Ukrainian war, economic instability, and new opportunities that students can get when moving or studying abroad. In general, students’ career orientation towards service is shaped by the influence of internal motivations, economic advantages, and social expectations. Students strive to use their talents and experience to achieve societal goals effectively.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | студенти, ЗВО, навчання, самовизначення, професійне самовизначення, самосвідомість, професія (students, education, self-esteem, professional self-esteem, consciousness, profession) |
Теми: | За напрямами > Психологія |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра журналістики та PR менеджменту |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 05 Чер 2024 09:49 |
Остання зміна: | 05 Чер 2024 09:49 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9225 |
Actions (login required)
Переглянути елемент |