Educational component in SDGS implementation in Ukraine regional aspect (Освітній компонент у впровадженні ЦСР в Україні: регіональний аспект)

Shershnova, O. V. (О. В. Шершньова) and Bondar, V. D. (В. Д. Бондар) and Yakunina, K. I. (К. І. Якуніна) (2021) Educational component in SDGS implementation in Ukraine regional aspect (Освітній компонент у впровадженні ЦСР в Україні: регіональний аспект). Держава та регіони. Серія: Державне управління (2(72)). pp. 77-83.

[thumbnail of Educational component in SDGS.pdf] PDF - Published Version
Download (219kB)

Анотація

Ukraine on the example of Rivne region. The purpose is to analyze the Sustainable Development Goals (SDGs) implementation and its educational component at regional level in Ukraine, which reflects the main educational trends in the country, the level of realization of civil rights and values, the tendencies in the SDGs implementation in general.
Methods. The authors have conducted quality research with comparative, contextual and rating analysis of regional and local strategic development plans, key SDGs documents, and indicators of SDGs implementation.
Results. According to the results of reporting documents analysis on the implementation of Sustainable Development Strategies of Rivne region, it is appropriate to state that the mechanisms of SDG 4 implementation are: establishing partnerships between government officials, educational institutions, business associations, chambers of commerce, relevant enterprises, and civil society; the principle of complicity and joint participation; raising funds from international financial donors, donors; conducting an educational, informational and educational campaign in the community, etc. At the present universities have become a platform for the accumulation of ideas, human resources and a translator of SDGs ideas for the public. More, the regional authorities emphasized the importance of the educational component as a mechanism for addressing planned operational goals, but the SDG 4 implementation leaves much to be desired. Initiatives implemented within the SDG 4 remain declared or have the form of solving common problems.
Conclusions. The educational component in SDGs implementation at the regional level in Ukraine is only being formed and is insufficiently defined in activities of both educational institutions and public administration system of Sustainable Development. Complex analysis of Strategic Development Plans of Rivne region and reporting documents on its implementation shows (in)prospects and (in) effectiveness of the educational component as a mechanism for SDGs implementing in the region at present period of time.
(Стаття присвячена дослідженню освітнього компонента у впровадженні Цілей сталого розвитку в Україні на прикладі Рівненської області. Мета дослідження – проаналізувати виконання Цілей сталого розвитку (в контексті освіти) на регіональному рівні в Україні, головні освітні тенденції в країні, рівень реалізації громадянських прав і цінностей у ній. Освітній компонент сталого розвит¬ку суспільства безпосередньо пов’язаний із економічними, соціальними, політичними його склад¬никами. Механізми, за допомогою яких освітній компонент впроваджується в конкретній країні, дозволяють простежити загальний рівень освіти у ній та ті проблеми, з якими пов’язана реалізація Цілей сталого розвитку.
Відповідно до проведеного порівняльного та контекстуального аналізу Стратегій розвитку Рів-ненської області за 2011, 2015, 2020 рр., звітів і планів реалізації Стратегії, зіставивши досягнуті цілі на регіональному рівні та в Україні за допомогою індикаторів, автори дійшли висновку, що механізмами виконання Цілей сталого розвитку 4 є: співпраця держустанов з освітніми устано¬вами, громадськими організаціями, підприємництвом; дотримання принципу співучасті і спільної участі; залучення коштів міжнародних фінансових донорів, грантова діяльність; проведення прос¬вітньої, інформаційної й освітньої кампанії в суспільстві. Заклади вищої освіти стали платформою для накопичення ідей, людських ресурсів і трансляторами ідей сталого розвитку в соціумі. До того ж, місцева влада акцентує увагу на важливості освітнього компонента Цілей сталого розвитку як механізму для реалізації планових оперативних цілей. Водночас ініціативи, розпочаті в контексті СРС 4, залишаються більшою мірою проголошеними, а не повністю реалізованими.
Отже, освітній компонент у впровадженні Цілей сталого розвитку на регіональному рівні в Укра¬їні лише проходить становлення та є не досить визначеним як у діяльності закладів освіти, так і в системі державного управління сталим регіональним розвитком. Такий стан характерний для держав, що перебувають на етапі перехідної економіки та визначаються як країни, де освіта най¬більше підтримується державою з частковим урахуванням світових тенденцій і повільним реагу¬ванням системи управління на флуктацію і невизначеність зовнішніх обставин.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: sustainable development, Sustainable Development Goals, strategy, education, Rivne region (сталий розвиток, Цілі сталого розвитку, стратегія, освіта, Рівненська область)
Теми: За напрямами > Освіта
Підрозділи: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та національної безпеки
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 04 Січ 2025 19:57
Остання зміна: 04 Січ 2025 19:57
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9483

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент