Нікітчук, У. І. (U. I. Nikitchuk) and Стасюк, В. Г. (V. H. Stasiuk) and Любомирський, В. О. (V. O. Liubomyrskyi) and Артерчук, К. Р. (K. R. Arterchuk) (2020) Досвід застосування дизайн-мислення для покращення емоційного благополуччя студентів (An experience of implementing design thinking for student emotional well-being improvement). Вісник ХНПУ імені Г. Сковороди. «Психологія» (вип.63). pp. 146-162.
![]() |
PDF
- Published Version
Download (795kB) |
Анотація
Статтю присвячено висвітленню досвіду застосування дизайнмислення для виявлення способів позитивного впливу на емоційне благополуччя студентів ЗВО. Актуальність дослідження обумовлюється констатованою значною кількістю стресорів, що мають місце у житті студента і призводять до серйозних ризиків у розрізі їх емоційного благополуччя. Мета дослідження – емпірично перевірити спроможність методології дизайн-мислення забезпечувати позитивний результат у вирішенні проблем емоційного благополуччя студентів ЗВО. Вибірка і методи дослідження. Вибірку дослідження склали студенти у кількості 41 особи. Для реалізації мети імплементовано Стенфордську модель дизайн-мислення із застосуванням методів спостереження, інтерв’ювання, формалізованого опитування для збору даних; мозкового штурму, візуалізації (ментальних карт, прототипування), тестування прототипу для пошуку способів вирішення виявлених проблем; якісний аналіз, методи описової статистики та одновибірковий критерій χ для опрацювання отриманих даних. Результати дослідження. Виокремлено незадоволені потреби студентів, що є джерелом напруження, стресу, визначено можливі джерела незадоволення. Розроблено та протестовано продукт для покращення взаємодії студентів ЗВО з викладачами дисциплін, що здатний усунути декілька виявлених джерел напруження. Вивчено й підтверджено ефективність розробки, обґрунтовано доцільність застосування дизайнерської методології для вирішення проблем емоційного благополуччя студентів. Отримані результати обговорено у контексті попередніх знахідок українських та закордонних науковців.
(The article reveals the experience of using design thinking to identify ways to influence positively the emotional well-being of university students. The relevance of the study is associated with a significant number of stressors that occur in student life and lead to serious risks in terms of their emotional well-being. The aim of the proposed research is to study empirically the ability of design thinking methodology to provide a positive result in solving problems of the emotional well-being of university students. Study sample and methods. The sample of the proposed study consisted of students (N = 41). The Stanford model of design thinking was implemented to accomplish the aim with use of observation, interviewing, formalized survey for data collection, brainstorming, visualization (mental maps, prototyping), prototype testing to find solutions of the identified problems, qualitative analysis, methods of descriptive statistics and Chi-Square Statistic for processing the obtained data. The results of the study. Students’ unmet needs which associate with tension and stress, as well as their probable sources, are identified. A design for improvement of an interaction between students and teachers of a discipline has been developed, tested and proposed as capable to eliminate several of identified sources of stress. The efficiency of the product developed as a result of applying design thinking is confirmed, the expediency of the application of the design methodology for solving the problems of students'emotional well-being is substantiated. The obtained results are discussed in the context of previous findings of Ukrainian and foreign scientists.)
Тип файлу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | дизайн-мислення, емоційне благополуччя, студенти ЗВО, тестування прототипу, силабус (design thinking, emotional well-being, university students, prototype testing, syllabus) |
Теми: | За напрямами > Психологія |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра психології та педагогіки |
Розмістив/ла: | заввідділу Наталя Денисенко |
Дата розміщення: | 27 Січ 2025 11:07 |
Остання зміна: | 27 Січ 2025 14:10 |
URI: | https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9576 |
Actions (login required)
![]() |
Переглянути елемент |