Особистісний іміджбілдинг Лесі Українки (за епістолярієм письменниці) (Personal Image Building of Lesia Ukrainka (on the Writer's Epistolary))

Кочерга, С. (S. Kocherha) (2021) Особистісний іміджбілдинг Лесі Українки (за епістолярієм письменниці) (Personal Image Building of Lesia Ukrainka (on the Writer's Epistolary)). Волинь філологічна: текст і контекст (№ 8). pp. 160-173.

[thumbnail of Personal  Image  Building  of  Lesia  Ukrainka.pdf] PDF - Published Version
Download (391kB)

Анотація

Стаття присвячена персональному іміджбілдингу Лесі Українки на матеріалі епістолярних свідченьписьменниці. З’ясовано, витоки та тлумачення поняття іміджу та стилю, що асоціюється з самовираженням особистості, вплив письменників на маніфестацію своєю зовнішністю певних смислів, зокрема національних (Тарас Шевченко, Іван Франко). Питання іміджу письменниці однією з перших порушила Оксана Забужко, яка наголосила на тривалій заангажованості інтерпретацій художньо-наукового образу Лесі Українки. Листи авторки репрезентують різні її іпостасі та тлумачення екзистенційного вибору авторки, її пріоритетів водязі. В основному іміджбілдинг Лесі Українки був підпорядкований її професійній репутації української літераторки зі шляхетного роду. Приділена увага формуванню смаку дівчинки в родині. У центрі дослідження перебуває досвід Лесі Українки як модельєрки і кравчині, оскільки дуже часто вона сама собі шила одяг або адаптувала куплене вбрання. Доведено, що Леся Українка орієнтувалася в модних тенденціях, зокрема європейських, чому спияв її мандрівний спосіб життя. Разом зтим вона прагнула модернізувати традиційні одяг та прикраси українців, наповнюючи народні деталі у своєму вбранні іміджевим смислом. Серед знакових атрибутів образу письменниці виокремлено капелюшки (фетрові, солом’яні). Приділено увагу кольоровій гамі одягу письменниці, її схильності до яскравих деталейв молоді роки, тяжіння до білого кольору та поступовий вибір домінантної у своєму гардеробі чорної барви, яка підкреслює її орієнтацію на діловий стиль і водночас знаменує особливості трагічного внутрішнього світу. Прокоментовано камуфляж як одну з функцій автобілдину письменниці. Окремо виділено рецепцію Лесі Українки власних фотографій, здатність до самоіронії щодо своїх зображень, її дискомфорт у межах комільфо. Дослідження довело, що іміджбілдинг Лесі Українки характеризують такі пріоритети європейської жінки-інтелектуалки фендесьєклівської доби: елегантність, стриманість, шляхетність. Разом з тим оригінальності її образу додавала гендерно-атракційна та національна риторика тогочасної еліти.
(The article deals with Lesya Ukrainka's personal image building on the material of the writer's epistolary. The origins and interpretation of the concept of image and style associated with self-expression of the individual, the influence of writers on the manifestation of certain meanings using their appearance, including national issues (Taras Shevchenko, Ivan Franko). Oksana Zabuzhko was one of the first to raise the issue of the writer's image, emphasizing the long-term biasof artistic and scientific interpretations of Lesya Ukrainka's image. The author's letters represent her various incarnations and interpretations of the author's existential choice, her priorities in clothing. Lesya Ukrainka's image building was mainly subordinated to her professional reputation as a Ukrainian writer from a noble family. Attention is paid to the formation of the girl's taste in the family. At the heart of the studyis the experience of Lesya Ukrainka asa fashion designer and dressmaker, as she often sewed clothes for herself or adapted the purchased clothes. It is proved that Lesya Ukrainka followedfashion trends, in particular European ones. At the same time, shesought to modernize the Ukrainian traditional clothing and jewelry filling the folk details in her outfit with image meaning. Among the symbolic attributes of the image of the writer are hats (felt, straw). Attention is paid to the colour scheme of the writer's clothes, her tendency to bright details in her youth, her attraction to white and the gradual choice of black in her wardrobe, which emphasizes her focus on business style and at the same time marks the tragic inner world. It is defined camouflage as one of the functions of the writer's self-image.Lesya Ukrainka's reception of her own photos, her ability to be self-ironic about her images, and her discomfort within the comme il faut are singled out. The study proved that Lesya Ukrainka's image building is characterized by the following priorities of a European woman-intellectual of the fin de siècle: elegance, restraint, nobility. At the same time, the originality of her image was added by the gender-attraction and national rhetoric of the elite of that time.)

Тип файлу: Стаття
Ключові слова: імідж, стиль, етнічний, одяг, шиття,колір, фотографія (image, style, ethnic, clothes, sewing, colour, photography)
Теми: За напрямами > Загальні питання лінгвістики та літератури > Літературна критика. Літературні дослідження
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарного менеджменту > Кафедра української мови і літератури
Розмістив/ла: заввідділу Наталя Денисенко
Дата розміщення: 09 Лют 2025 20:31
Остання зміна: 09 Лют 2025 20:31
URI: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9601

Actions (login required)

Переглянути елемент Переглянути елемент